۱۳۹۳ شهریور ۱۲, چهارشنبه

ایران: ۴۰ اعدام شامل اعدام دو زن در دو هفته


مردم خشمگین محمود آباد بساط اعدام یک زندانی جوان را به هم ریختند 
چرخهای جنایت و توحش در فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران، دمی از حرکت باز نمی ایستد. مردم ایران هر روز در کوچه ها و خیابانها با جسدهای آویخته بر جراثقالها یا بساط قطع انگشتان دست با گیوتین... روبه رو هستند. گوشه یی از کارنامه جانیان حاکم بر ایران، که مردم ایران آنان را پدرخوانده داعش می نامند، تنها در دو هفته اخیر به شرح زیر است: 
در روز سه شنبه 11شهریور (2سپتامبر) یک زندانی جوان به نام محسن. د در محمود آباد (شمال ایران) در ملأعام بدار آویخته شد. سحرگاه روز پیش از آن، مردم خشمگین محمود آباد بساط دژخیمان رژیم برای اعدام این زندانی جوان را بر هم زدند. سرکردگان نیروهای سرکوبگر از ترس گسترش اعتراض مردم، مجبور به توقف اجرای حکم اعدام شدند. به نوشته روزنامه حکومتی ایران: «نزدیک به سه هزار نفر.. با سر و صدا و هیاهو و اقدامات فیزیکی ناشی از حمله به حصار امنیتی باعث لغو مراسم اعدام شدند». 
آخوندهای جنایتکار روز بعد با بسیج انبوه عوامل اطلاعاتی و مأموران نیروی انتظامی، با تدابیر بی سابقه امنیتی این زندانی جوان را در ملأعام بدار آویختند. (خبرگزاری سپاه پاسداران- فارس-11شهریور). 

در روز 10شهریور دست کم 10زندانی در زندان قزلحصار کرج به طور جمعی بدار آویخته شدند. گفته می شود اعدام شدگان از زندانیانی بودند که در جریان شورش اخیر در زندان قزلحصار فعال بوده اند. 

در روزهای 6 و 4شهریور 13 زندانی در دو گروه هشت و پنج نفره در زندان مرکزی بندرعباس اعدام شدند. 

در روزهای 6، 5 و اول شهریور دست کم 5 زندانی در زندان مرکزی زاهدان بدار آویخته شدند. مراد شیبک، 35ساله، پس از تحمل 12سال حبس در روز 5شهریور اعدام شد. نورالله براهویی و علیرضا شه بخش همراه با یک زن زندانی از بستگانش در روز اول شهریور به طور جمعی اعدام شدند. 

در روز 5شهریور یک زندانی در زندان مرکزی سقز بدار آویخته شد. 

در روز 4شهریور پنج زندانی شامل یک زن در زندان شهاب کرمان اعدام شدند. در روز 28مرداد نیز یک زندانی دیگر در همین زندان اعدام شده بود. 

روزنامه حکومتی خراسان در روز 4شهریور از اعدام یک زندانی در زندان مشهد خبر داد. 

رسانه های حکومتی در روز 2شهریور از اعدام دو زندانی در ملأعام در شهرهای ساری (شمال) و برازجان (جنوب) خبر دادند. رژیم آخوندی به منظور تشدید جو ارعاب عکسهایی از این اقدام ضدانسانی منتشر کردند. (خبرگزاری فارس سپاه پاسداران، عصر ایران). 

در قزوین در روز 30مرداد، یک زندانی، 50ساله که کارمند بازنشسته بانک بود در ملأعام اعدام شد. (خبرگزاری حکومتی مهر- اول شهریور). 

در شهرستان خوی نیز در روز 28مرداد یک زندانی در ملأعام (میدان مطهری) اعدام شد. 

در همین حال مردی که 19سال پیش حکم اعدام در مورد وی اجرا شده و به طور معجزه آسایی از مرگ نجات یافت و حکم اعدام ولی ملغی شد، در روندی که حتی با قوانین خود رژیم نیز مغایر است، بار دیگر توسط قضاییه آخوندها به اعدام محکوم شده است. 

در روز 28مرداد، نیز چهار انگشت دست راست یک زندانی متهم به سرقت در ملأعام در شهرستان ابرکوه استان یزد با دستگاه گیوتین قطع شد (خبرگزاری حکومتی ایسنا - 31مرداد). 

گسترش امواج اعدام در شهرهای مختلف کشور که از زمان روی کار آمدن آخوند روحانی بالغ بر 1000 اعدام است، بر انزجار مردم از این مجازات وحشیانه افزوده است. 
چشم پوشی از وضعیت فاجعه بار حقوق بشر در ایران به هر بهانه یی که باشد جز گستاخ تر کردن جانیان حاکم بر ایران نتیجه یی نداشته است. 
مقاومت ایران بار دیگر بر الزام ارجاع پرونده نقض حقوق بشر رژیم ایران به شورای امنیت ملل متحد تأکید می کند. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر