۱۳۹۳ اسفند ۱۰, یکشنبه

بازگشت افشین بایمانی به سالن ١٢ زندان رجایی شهر بعد از ٤٠ روز انفرادی و شكنجه



افشین بایمانی زندانی سیاسی محبوس در سالن ١٢ رجایی شهر کرج که پیشتر به بند انفرادی سپاه منتقل شده بود، امروز شنبه بعد از ٤٠ روز در زير شكنجه و انفرادی به این بند بازگردانده شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، افشین بایمانی که همراه ارژنگ داوودی که از روز یکشنبه ٢٨ دیماه سال جاری، به بند سپاه زندان رجایی شهر کرج منتقل شده بودند، امروز شنبه - ۹ اسفند - ۱۳۹۳ ، پس از گذراندن ٤٠ روز تحمل حبس انفرادی در بند سپاه، به سالن ١٢ این زندان بازگردانده شد.
قبلا در روز شنبه ۲ اسفندماه ۱۳۹۳، دیگر زندانی ارژنگ داوودی هم پس از گذراندن یک ماه و 5 روز تحمل حبس انفرادی در بند سپاه، به سالن 12 این زندان بازگردانده شده بود.
افشین بایمانی،زندانی سیاسی سالن ۱۲ زندان گوهردشت کرج است که در ۱۵ شهریور ۱۳۷۹ به جرم کمک به فرار برادر خود «مهدی بایمانی» بازداشت و به اعدام محکوم شد. این حکم ابتدا در بيدادگاه تجدید نظر به تایید رسید، اما پس از ۶ سال حکم وی به حبس ابد تبدیل شد.
اواسط آبان سال جاری، ماموران زندان رجایی شهر به صورت غیر رسمی به افشین بایمانی که بیش از ۱۴ سال را در زندان سپری کرده است اطلاع دادهاند که برای وی پروندهای تحت عنوان توهین به مقدسات و توهین به رهبری مفتوح شده است. او در همان تاریخ، بابت این اتهامات در دفتر نگهبانی زندان گوهردشت مورد بازجویی قرار گرفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر