۱۳۹۴ آبان ۱۵, جمعه

کورش زعیم به وزارت اطلاعات احضار شد


کورش زعیم، فعال سیاسی و عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران برای پاره ای توضیحات به دفتر مرکزی وزارت اطلاعات احضار شد.

مهندس کورش زعیم، فعال سیاسی و عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران، روز سیزده آبان ۱۳۹۴ به دفتر مرکزی وزارت اطلاعات احضار و در ارتباط با فعالیت ها، جلسه ها، مصاحبه ها، نوشتار و لحن نوشتار ها و سخنان، مورد بازجویی قرار گرفت و به وی نسبت به لحن سخنان و نوشتارش نسبت به ارکان نظام هشدار داده شد.

آقای زعیم نوشته است که طی این احضار، مصاحبه با رسانه های خارجی و برگزاری جلسات برای وی ممنوع اعلام شده و وی تهدید شده که با ادبیات تند و گزنده ایشان برخورد خواهد شد.

این فعال سیاسی همچنین نوشته است که در این احضار، اعلام شده که پرونده جدیدی برای وی در حال تشکیل است.

چندی پیش و در مرداد ماه سال جاری خبر محکومیت کورش زعیم به یک سال حبس تعزیری توسط قاضی صلواتی، رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران منتشر شده بود.

کوروش زعیم نویسنده، مترجم و از شوراى مرکزى جبهه ملى ایران، پیش از این نیز سابقه بازداشت و احضارهای مکرر به مراجع قضایى را داشته است.

پیش از این شعبهٔ ۱۴ دادگاه انقلاب اسلامی تهران، به ریاست قاضی ماشاءالله احمدزاده، کورش زعیم را به دلیل «اقدام علیه امنیت ملی، فعالیت تبلیغی علیه نظام و تجمیع پروندههای دستگیری و زندان در سالهای ۱۳۶۱، ۱۳۸۵، ۱۳۸۸ و ۱۳۸۹ در فروردین ماه ۱۳۹۱، به سه سال حبس تعلیقی و پنج سال محرومیت از فعالیتهای سیاسی و رسانهای محکوم کرد که «نظر به کهولت سن متهم» این حبس به مدت پنج سال تعلیق شدهاست

از این نویسنده و پژوهشگر آثار متعددی در زمینههای علمی مثل “خود آموز ساختمان”، “کتابدستی ریاضییات”، “راهبرد زنده مانی”، “زیست انرژی”و تاریخی از جمله “بزرگان کاشان”، “امپراتوری شوروی به کجا می رود؟” و “تاریخچه جبهه ملی از پیدایش تا کودتای ۲۸ مرداد” انتشار یافتهاست. چندین اثر ادبی نیز از جمله “آزادی و مسئولیت روشنفکران “نوشته کارل پوپر توسط او ترجمه شدهاست. کورش زعیمی با تاسیس کانون اندیشه و سخن و با پژوهش در زمینههای اقتصادی، کشاورزی و صنعتی به عنوان یک پژوهشگر نیز فعالیت کردهاست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر