۱۳۹۴ اسفند ۲۹, شنبه

نازَك افشار كارمند سابق سفارت فرانسه به زندان اوين منتقل شد



 نازک افشار، کارمند سابق بخش فرهنگی سفارت فرانسه در تهران، «علیرغم صدور وثیقه» به دلیل «تاخیر امور اداری» آزاد نشده و به بند زنان زندان اوین منتقل شده است.

به گفته این وب سایت ابوالقاسم صلواتی، رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، دستور آزادی خانم افشار را با وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی صادر کرده است.

این وب سایت روز شنبه، ۲۲ اسفند، خبر داده بود که نازَک افشار هنگام بازگشت به ایران، در فرودگاه امام خمینی تهران بازداشت شده است.

در همین حال عباس بختیاری، مدیر مرکز فرهنگی پویا در پاریس، در مصاحبه با رادیو فردا خبر داده بود که خانم افشار هنگام انتقال به زندان اوین «جلوی در زندان بیهوش» شده است.

آقای بختیاری دراین مصاحبه گفته بود که خانم افشار به دلیل بیماری مادرش که پزشکان از او «قطع امید کردهاند» به ایران سفر کرده بود.

به گفته آقای بختیاری، مادر خانم افشار سال گذشته قصد سفر به فرانسه را داشت اما پاسپورتش ضبط و ممنوع الخروج شده بود.

نازَک افشار که دارای تابعیت دوگانه ایرانی- فرانسوی است، پیشتر هم در تابستان سال ۸۸ بازداشت و پس از چند روز با تلاش دولت فرانسه آزاد شده بود.

وی در یکی دادگاههای دسته جمعی معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۸۸، برای ساعتی در صحنه دادگاه حاضر شد، اما نه تنها در مورد او کیفرخواستی قرائت نشد، که پس از آن هم حکمی در مورد او صادر نشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر