۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۸, سه‌شنبه

یازدهمین روز اعتصاب‌غذای زندانی سیاسی محمد صدیق کبودوند


زندانی سیاسی محمدصدیق کبودوند، دهمین روز اعتصاب غذای خود را در حالی پشت سر گذاشت که وضعیت جسمی وی وخیم و نگرانکننده گزارش شده است.

وی در اعتراض به شرایط ضدانسانی و طاقتفرسای زندان دست به اعتصابغذا زده است.

خانواده این زندانی پس از ملاقات گفتهاند، وی از سرگیجه، تب شدید، ضعف عمومی، کاهش وزن، درد پروستات که با اعتصابغذا تشدید شده رنج میبرد و وضعیت نگرانکنندهیی دارد.

بیشتر بخوانید:
زندانی سیاسی محمد صدیق کبودوند در اعتراض به پروندهسازی و تشدید فشارها و اذیت و آزار مقامهای امنیتی، در اعتصابغذا بهسر میبرد.
از حدود چهار ماه پیش، روند محاکمه غیرقانونی محمد صدیق کبودوند آغار شده و تا کنون بیش از سه جلسه دادگاه تحت عنوان اقدام علیه امنیت از طریق اجتماع و تبانی و سایر اتهامهای انتسابی برگزار شده است و قاضی بیدادگاه برای او قرار صادر کرده است. همچنین به وی اعلام شده تجمیع حکم ۶ ماه حبس مربوط به فعالیت روزنامهنگاریاش در مورد او اعمال نمیشود و وی باید تمام مدت حبس ۱۰ سال و ۶ ماه را تحمل کند.

اتهامهای انتسابی جدید نشان میدهد که دژخیمان خامنهای قصد آزادی این زندانی سیاسی را حتی پس از پایان یافتن مدت مقرر حبس ندارند و شرایط را برای حبس طولانیمدت وی آماده میکنند.
این در حالی است که محمد صدیق کبودند از بیماریهای متعددی از جمله بیماریهای قلبی عروقی و کلیوی (پروستات) که در زندان به آن دچار شده است رنج میبرد و اعتصابغذا برای وی بسیار خطرناک است و میتواند جان و سلامت وی را به خطر اندازد.

محمد صدیق کبودوند از دهم تیرماه ۱۳۸۶، بازداشت و زندانی شده است. او در دادگاه ارتجاع در تهران به اتهام اقدام علیه امنیت از طریق تشکیل و اداره سازمان دفاع از حقوقبشر کردستان به ده سال حبس و از بابت تبلیغ علیه نظام به تحمل یک سال حبس و در مجموع به تحمل یازده سال حبس محکوم شده است.

پرونده مربوط به فعالیت روزنامهنگاری که به اتهام تشویش اذهان عمومی از طریق درج مطالب در هفتهنامه پیام مردم توسط بیدادگاه رژیم در سنندج به یک سال حبس تعزیری، ۵ سال محرومیت از روزنامهنگاری و مدیریت نشریه و ابطال پرونده انتشار پیام مردم محکوم شد.

جان کربی سخنگوی وزارتخارجه آمریکا دهم شهریور در هفته آزادی مطبوعات اعلام کرد محمد صدیق کبودوند که 9سال را در زندان گذرانده است، باید آزاد شود. محمد صدیق کبودوند به اتهام اقدام علیه امنیت به 11سال زندان محکوم شده است. سخنگوی وزارتخارجه آمریکا همچنین خواستار آزادی همه روزنامهنگاران ایرانی شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر