۱۳۹۴ مهر ۱۳, دوشنبه

سه سال حبس برای معترضان روز قدس در تبریز


شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی تبریز با صدور حکمی در رابطه با پرونده سه تن از فعالین مدنی به نامهای رسول رضوی، حسین رخشانیکیا و سئویندیک لطفی در خصوص اتهامهای “فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران” و “تشویش اذهان عمومی” هر کدام را به یک سال زندان محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ایمانی ریاست شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز ٣٠ام شهریور امسال ضمن صدور این حکم در خصوص اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران” مدت شش ماه از حبس هر کدام از نام بردگان را بمدت دو سال به تعلیق درآورده و در خصوص اتهام “تشویش اذهان عمومی” به استناد ماده ٣٠١ از قانون آئین دادرسی کیفری ضمن صدور قرار عدم صلاحیت رسیدگی ،تشکیل دادگاه در مورد این اتهام را به زمان و دادگاه دیگری موکول کرده است .

روز جمعه نوزدهم تیرماه، فعالان مدنی تبریز با در دست داشتن پلاکارد و پارچه نوشته هایی و در خلال تظاهرات روز قدس حمایت خود را از مسلمان تُرک اویغور چین نشان داده بودند.

دخالت عوامل نیروی اطلاعات سپاه عاشورای تبریز در این تجمع اعتراضی منجر به بازداشت تعدادی از شهروندان معترض شده بود.

همچنین در اعتراض مشابهی در شهر اهر نیز با دخالت نیروهای امنیتی ابراهیم نوری و میلاد عظیمی دو تن از فعالین هویت طلب، برای ساعاتی بازداشت و تحت بازجویی قرار گرفته بودند.

این فعالان پیشتر و پس از طی چند روز بازداشت و بازجویی با تودیع قرار وثیقه ۵۰ میلون تومانی موقتاً آزاد شده بودند.

رسول رضوی یکی از بازداشت شدگان قبلاً نیز در سال ۹۲ در پی فعالیتهای هویت طلبانه بازداشت و به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر