۱۳۹۴ مهر ۲۶, یکشنبه

وضعیت نامناسب جسمی سعید حسن زاده


سعید حسین زاده، فعال مدنی زندانی در بند هفت زندان اوین با خونریزی معده مواجه و به بیمارستان اعزام شد و در بیمارستان مشخص شد که مشکل معده وی به دلیل استفاده از داروهایی است که به دلیل مشکل روماتیسم خود مصرف می کند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سعید حسین زاده، فعال مدنی زندانی در بند هفت زندان اوین که از دو ماه پیش با مشکل خونریزی معده مواجه بوده به بیمارستان منتقل شد و در بیمارستان مشخص شد که مشکل خونریزی معده و گوارشی وی به دلیل داروهایی است که به دلیل مشکل روماتیسم و دردمفاصل مصرف می کند.

گزارشها حاکی از آن است که پزشکان به وی اعلام کرده اند که در صورت عدم رسیدگی به بیماریهای وی، این فعال مدنی با مشکلات حاد تری مواجه خواهد شد.

گفتنی است که این فعال مدنی زندانی تنها در طول روز برای تسکین و درمان بیماریهای خود به مانند ناراحتی قلبی، روماتیسم و درد مفاصل شش تا هفت قرص مصرف میکند.

دوستان وی گفته اند که مشکلات جسمانی ایجاد شده برای این فعال مدنی در زمان بازداشت وی در بند دو الف زندان اوین برای او پدید آمده است.

سعید حسین زاده در مهرماه ۱۳۹۳ توسط ماموران سپاه در منزل شخصیاش دستگیر و به سلولهای انفرادی بند ۲-الف زندان اوین منتقل شد.

وی در دادگاه بدوی و توسط قاضی مقیسه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به اتهام اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت داخلی کشور و توهین به رهبر جمهوری اسلامی ایران به هفت سال زندان محکوم شده بود. حکمی که در مرحله تجدیدنظر و در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر توسط قاضی زرگر تائید شد.

منابع مطلع پیشتر به هرانا اعلام کرده بودند که علیرغم پرونده این فعال مدنی در بند که در ابتدا سبک تلقی می شد، مسائل غیرحقوقی مرتبط با وضعیت او در زندان و برخوردها با مسئولین زندان موجب این حکم سنگین شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر