۱۳۹۴ اسفند ۳, دوشنبه

گلریزان سایت های حکومتی ایران برای ترور سلمان رشدی



خبرگزاری فارس در ایران در گزارشی از جمع آوری جایزه ۶۰۰ هزار دلار برای اعدام سلمان رشدی از سوی "جبهه فرهنگی انقلاب" خبر داده است.

این خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران، گزارش داده شرکت کنندگان در سومین نمایشگاه "رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی" به مناسبت سالروز صدور حکم "ارتداد" سلمان رشدی توسط آیت الله خمینی هر کدام مبالغی اهدا کردند تا به کسی که سلمان رشدی را ترور کند، پرداخت شود.

براساس این لیست، خبرگزاری فارس و سایت "سایبربان" هر کدام صد میلیون تومان کمک کرده اند. برخی مجموعه های نزدیک به نهادهایی مثل بسیج و سپاه از جمله سراج ۲۴، خاکریز ایمان، ستاد امر به معروف، مجموعه مصباح، فاش نیوز، روایت فتح، تبیان و جام نیوز هر کدام چند میلیون تومان برای این اقدام اختصاص داده اند.

دشمنی جمهوری اسلامی ایران با سلمان رشدی به ۲۵ سال پیش باز می گردد.

سلمان رشدی، به خاطر رمان "بچه های نیمه شب" که روایتگر استقلال هندوستان از بریتانیا است، شهرت یافت. این کتاب در سال ۱۳۶۴ برنده جایزه بهترین رمان خارجی سال جمهوری اسلامی شد؛ اما انتشار رمان "آیات شیطانی" منجر به صدور فتوای قتل این نویسنده توسط آیت الله خمینی و مشهورتر شدن این نویسنده شد.

خبرگزاری فارس نام چهل سایت و پایگاه خبری را منتشر کرده که با اهدای کمک مالی خواستار اجرای حکم اعدام سلمان رشدی شده اند. اغلب این سایت ها با بودجه های دولتی و حکومتی در سال های اخیر شکل گرفته اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر