۱۳۹۶ تیر ۷, چهارشنبه

انتقال سه بازداشتی اشنویه به بازداشتگاه‌های اطلاعات و حفاظت اطلاعات سپاه ارومیه


 بعد از گذشت مدت طولانی از زمان بازداشت «فاروق شارویرانی»، «امیر پیغامی» و «طاهر خورشیدی» توسط ارگانهای امنیتی در اشنویه، خانوادههای این افراد سرانجام موفق به کسب اطلاع از سرنوشت و محل نگهداری آنها شدند.

این سه تن که در سه محل جداگانه و در سه تاریخ متفاوت بازداشت شدهاند، هماکنون تحت اتهاماتی چون «همکاری با احزاب کُردی» و «جاسوسی» در بازداشتگاههای اطلاعات و حفاظت اطلاعات سپاه در ارومیه تحت بازجویی قرار دارند. این افراد تنها طی تماس تلفنی کوتاه به صورت جداگانه، محل نگهداری خود را به اطلاع خانوادههایشان رساندهاند.

روز ۱۰ خردادماه سال ۱۳۹۶ خورشیدی، نیروهای امنیتی وابسته به حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران یک سرباز کُرد به نام «طاهر خورشیدی» ٢١ ساله از اهالی محلهی سیدآباد اشنویه را به اتهام «جاسوسی و افشای اسرار محرمانهی سپاه پاسداران» بازداشت کرد که پیشتر در بخش کامپیوتر حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران در اشنویه مشغول خدمت بوده است. وی جهت بازجویی به حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران در ارومیه منتقل شد.

عصر روز دوشنبه ۸ خردادماه، «امیر پیغامی» از سوی نیروهای لباس شخصی اشنویه بازداشت گردید. نیروهای اطلاعاتی در اشنویه پس از بازداشت امیر پیغامی، اقدام به تفتیش منزل شخصی وی نموده و پاسپورت و وسایل شخصی او را هم ضبط کردند. در طی این مدت، پس از پیگیری مکرر خانوادهی پیغامی جهت اطلاع از سرنوشت فرزندشان، چندین بار نیروهای اطلاعاتی آنان را تهدید به بازداشت کردەاند. وی جهت بازجویی به اطلاعات ارومیه منتقل شده است.

در سومین مورد، روز ۲۱ اردیبهشت، «فاروق شارویرانی» فرزند احمد با اتهامات سیاسی از جمله همکاری با احزاب اپوزیسیون کردستان از سوی نیروهای وزارت اطلاعات مستقر در اشنویه بدون مجوز قانونی پس از تفتیش منزلش، بازداشت شد. وی به بازداشتگاه ادارهی اطلاعات ارومیه منتقل شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر