۱۳۹۶ تیر ۶, سه‌شنبه

تخریب مزار اعدام شدگان تلاش ناکام برای ردکم کردن از جلادان



طی روزهای اخیر عوامل حکومت حاکم در تبریز به تخریب مزار مجاهدین اعدام شده در دهه 60 و بهویژه شهیدان قتلعام سال 67 در گورستان وادی رحمت دستزده است. تاکنون مزار 75تن از شهیدان از جمله شهید اکبر چوپانی و ثریا ابوالفتحی-زن بارداری که اعدام شده بود - تخریب شده است.
عوامل حکومت با ریختن بتون به ضخامت بیش از 10سانتیمتر و صاف کردن زمینهای این بخش از گورستان در صددند هر گونه اثری از مزار شهیدان را از بین ببرند. آنها در محل تخریب تابلویی با عنوان «همسان سازی بلوک کودکان» نصب کردهاند و تعدادی سنگقبر را در محل بتون ریزی جدید قرار دادهاند تا کسی متوجه نابودی مزار شهیدان نشود. رد خودروهای مورد استفاده مأموران رژیم و سنگ مزارهای تخریب شده و همچنین مراحل بتونریزی و گذاشتن سنگهای جدید در عکسها قابل مشاهده است.
ماه گذشته در مشهد نیز، گورهای جمعی شهیدان مجاهد خلق در گورستان بهشت رضا تخریب شد. همچنین در اهواز دژخیمان بهمنظور از بین بردن مزارهای شهیدان اقدام به تعریض جاده کردند. در جریان خاکبرداری از زمینهای انتهای فاز ۲ پادادشهر و بلوار بنکدار اهواز آثار اجساد تلنبار شده در یک گور جمعی که با سیمان پوشیده شده بود، نمایان شد. عوامل رژیم به سرعت گورهای جمعی را با خاک پوشاندند و بهعملیات تعریض این خیابان ادامه دادند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر