۱۳۹۴ آذر ۱۰, سه‌شنبه

پنج زندانی سیاسی رجایی‌شهر:‌ تا امنیت تامین نشود، به اعتصاب ادامه می‌دهیم



پنج زندانی سیاسی زندان رجاییشهر که در اعتراض به «ضرب و شتم» زندانیان سیاسی توسط«دو زندانیِ با سابقه شرارت» در اعتصاب غذا به سر میبرند در بیانیهای با اشاره به این که ضاربان آنها هم «قربانی سیاستهای مدیریت زندان» هستند اعلام کردند که به اعتصاب خود ادامه میدهند.

به گزارش وبسایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی، این پنج زندانی سیاسی تاکید کردهاند که تا زمانی که ضاربان به بند دیگری منتقل نشوند و «امنیت» این زندانیان سیاسی تامین نشود، به اعتصاب غذا ادامه خواهند داد.

بر اساس گزارش وبسایتهای خبری، ظهر روز شنبه، هفتم آذر، دو تن از زندانیان سالن ۱۲ بند ۴ زندان رجاییشهر که «سابقه درگیری و شرارت» دارند، پس از «تهدید و ارعاب» گروهی از زندانیان سیاسیعقیدتی «با چاقو به آنها حمله کرده و آنان را مورد ضرب و شتم قرار دادند».

در همین حال از روز شنبه، سعید رضوی فقیه، سعید مدنی، جعفر اقدامی، بهزاد عربگل و کامران ایازی، از زندانیان سیاسی زندان رجاییشهر، با اعلام «اعتصاب غذای نامحدود» خواستار انتقال مهاجمان از سالن زندانیان سیاسیعقیدتی شدهاند.

در همین زمینه وبسایت کلمه تصاویری از سعید مدنی و سعید رضوی فقیه را منتشر کرده بود که آثار بریدگی بر صورت و گردن آنها مشاهده میشود.

این وبسایت روز دوشنبه نیز خبر داد که حال سعید رضوی فقیه «به دلیل عدم دسترسی به داروهای حیاتی» خود «نامساعد» است.

آقای رضوی فقیه خود در گزارشی از این حادثه که روز سهشنبه، ۱۰ آذر، به قلم او منتشر شد اعلام کرد که او و سعید مدنی «از چند ناحیه با ضرب چاقو مضروب» شدهاند.

به گفته آقای رضوی فقیه، دو نفر از زندانیان «سابقهدار» در محوطه هواخوری زندان «بیخبر و غفلتا» با «چاقو» به سعید مدنی و او حمله کردهاند.

بر اساس این گزارش، پس از این حادثه، سعید رضوی فقیه و سعید مدنی «ابتداییترین امکانات درمانی» را دریافت نکردهاند و ضاربان نیز به بند سابق بازگردانده شدهاند.

آقای رضوی فقیه اضافه کرد: «این در حالی است که بنا به آییننامه سازمان زندانها و همچنین رویههای جاری، هر زندانی که دیگران را با چاقو مورد تهدید و جرح قرار دهد، جداسازی شده و سپس از سالن و بند خود منتقل میشود.»

وبسایت کلمه پیش از این اعلام کرده بود که ضاربان «مورد حمایت» مدیریت و «حفاظت و اطلاعات» زندان رجاییشهر هستند و مسئولان زندان برای جلوگیری از حمله به زندان سیاسی «اقدام بازدارندهای انجام ندادهاند».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر