۱۳۹۴ آذر ۱۸, چهارشنبه

انتقال دو زندانی سیاسی زندان رجائی شهر از بند سیاسی



افشین بایمانی و ارژنگ داودی، دو زندانی سیاسی محبوس در زندان رجائی شهر، از بند زندانیان سیاسی زندان رجائی شهر خارج و داودی به بند ۱۰ و بایمانی به مکانی نامعلوم در این زندان منتقل شدند.

افشین بایمانی و ارژنگ داودی، دو زندانی سیاسی محبوس در زندان رجائی شهر از سالن ۱۲ بند ۴ زندان رجائی شهر خارج و ارژنگ داودی به بند ۱۰ این زندان و افشین بایمانی به مکانی نامعلوم در این زندان منتقل شدند.

زندانی سیاسی افشین بایمانی با وجود بیماری حاد قلبی از امکان درمان محروم بوده و در تمام  این سالها از امکان مرخصی و یا اعزام به بیمارستانی در خارج از زندان بی بهره بوده است.

همچنین پیشتر رسانه ها از نیاز این زندانی سیاسی محبوس در زندان رجائی شهر به عمل قلب باز خبر داده بودند.

دوران زندان برای افشین بایمانی که متأهل و پدر دو فرزند است علاوه بر مشکلات جسمی نظیر بیماری قلبی و سنگ کلیه ، مسائل عدیده ای را نیز برای همسر و فرزندانش ایجاد کرده است.

زندانی میانسالی که در زمان بازداشت جوانی بیست و چند ساله بود به دلیل دوری راه طی پانزده سال امکان ملاقات مستمر با همسر و فرزندانش را نیز نداشته است.

افشین بایمانی زندانی سیاسی سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج، در ۱۵ شهریور ۱۳۷۹ به جرم کمک به فرار برادر خود «مهدی بایمانی» که با سازمان مجاهدین خلق مرتبط بود بازداشت و به اعدام محکوم شد، این حکم در دادگاه تجدید نظر تایید شد اما پس از ۶ سال حکم وی به حبس ابد تقلیل یافت.

ارژنگ داودی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام در زندان رجائی شهر  نیز سابقه بیهوشی و دردهای بدنی را در زندان دارد و پیشتر پزشکان به این زندانی سیاسی محکوم به اعدام گفته اند که دردهای او ناشی از بیماری سنگ کلیه است و او باید بستری شود، اما به دلیل آنچه بدهکاری زندان به بیمارستان امام خمینی خوانده شده و علیرغم وضعیت جسمی این زندانی سیاسی، او در این بیمارستان بستری نشده است.

ارژنگ داوودی زندانی سیاسی سالخورده که محکومیت ۱۰ ساله اول خود را به پایان رسانده،  طی تحمل دوران محکومیت در احکام دیگری به ۲۰ سال و ۸ ماه زندان و سپس توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب کرج به اتهام «عضویت و هواداری و فعالیت موثر در پیشبرد اهداف گروهک منافقین (مجاهدین خلق) در زندان» به اعدام محکوم شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر