۱۳۹۴ آذر ۱۵, یکشنبه

ایران:‌ فراخوان برای رسیدگی به وضعیت زندانها و زندانیان ایران به‌ویژه زندانیان سیاسی


اقدامات سرکوبگرانه و جنایتکارانه علیه زندانیان بهویژه زندانیان سیاسی بهطور مستمر افزایش مییابد. دژخیمان رژیم در گوهردشت فشار بر زندانیان اهل سنت را شدت بخشیده و شش تن از آنها را که از۱۰ آبان به بند هشت سپاه موسوم به بند اطلاعات منتقل کردهاند، تحت بازجویی و شکنجه قرار دادهاند. شش تن دیگر از زندانیان محکوم به اعدام اهل سنت را به سلولهای انفرادی منتقل کرده و بار دیگر مورد بازجویی و اذیت و آزار قرار دادهاند.

در یک تحول دیگر بر اثر سوخت ناقص مشعل موتورخانه بند 8 زندان اوین منو اکسید کربن سراسر بند را فراگرفته و زندانیان دچار سر درد شدهاند. بیم آن میرود که تصاعد گازهای خطرناک موجب مسمومیت زندانیان شده و ضایعات جبران ناپذیری بر جای گذارد. دژخیمان تا کنون هیچ اقدامی برای حل این مشکل نکردهاند. بند هشت، در حال حاضر یکی از بدترین بندهای شکنجهگاه اوین است.

در همین حال صدها تن از زندانیان سیاسی و عادی بندهای ۶ و ۷ و دیگر بندهای زندان مرکزی زاهدان دچار یک بیماری ویروسی شدهاند. علائم این بیماری تب و لرز، سرفههای طولانی مدت، سردردهای شدید، دردهای ماهیچهیی و استفراغ است. دژخیمان هیچ اقدامی برای درمان بیماران و جلوگیری از گسترش ویروس نکردهاند.

مقاومت ایران عموم مراجع بینالمللی حقوقبشر بهویژه کمیسرعالی حقوقبشر و گزارشگر ویژه مللمتحد در مورد وضعیت حقوقبشر در ایران و گزارشگر شکنجه را به اقدامی عاجل برای رسیدگی به وضعیت زندانیان بهویژه زندانیان سیاسی در ایران فرا میخواند و خواستار اعزام یک هیأت برای رسیدگی به وضعیت وخامتبار زندانهای رژیم و عموم زندانیان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر