۱۳۹۵ فروردین ۲۱, شنبه

انتقال پیمان کوشک باغی به بند عمومی زندان اوین



پیمان کوشک  باغی زندانی بهایی، پس از گذشت حدود یک ماه تحمل سلول انفرادی به بند هشت زندان اوین منتقل شد.

پیمان کوشکباغی، شهروند بهایی که حدود یک ماه در سلول های انفرادی ۲۰۹ وزارت اطلاعات و ۲۴۰ قوه قضائیه نگهداری می شد امروز به بند عمومی هشت زندان اوین منتقل گردید.

لازم به ذکر است پیمان کوشکباغی، روز یکشنبه نهم اسفند ماه هنگامی که همراه فرزند شش سالهاش، بشیر، برای ملاقات همسرش “آزیتا رفیعزاده” به زندان اوین رفته بود، پیش از ورود به سالن ملاقات به وسیله سه فرد لباس شخصی بازداشت و برای اجرای حکم پنج سال حبس تعزیری به زندان منتقل شد.

در همین رابطه یکی از نزدیکان او میگوید: «بازداشت پیمان بدون احضار قبلی بود. به او حتی اجازه خداحافظی با همسرش را هم ندادند و او را بدون داشتن لباس مناسب زندان از فرزندش جدا و به مکانی نامعلوم بردند. پیمان پس از بازداشت آزیتا رفیع زاده، در آبان ماه سال جاری چندین مرتبه به معاون دادستان “حاجیلو” و رئیس اداره اجرای احکام “نصیرپور” مراجعه کرده و از ایشان درخواست کرده بود به دلیل شرایط روحی و کم سن و سال بودن فرزندش و نداشتن سرپرست، او “خودش” را با احضار و اطلاع قبلی روانه زندان کنند تا بتواند بشیر را آماده کند که حاجیلو به او گفته بود “برو، فعلا با تو کاری نداریم”. اما یکشنبه روزی به طور غیرمترقبه و پیش از ورود به سالن ملاقات، پیمان را در حضور فرزندش، بازداشت کردند.»

پیمان کوشکباغی و همسرش، آزیتا رفیعزاده در خرداد ماه سال ۹۰ هجری خورشیدی به اتهام “همکاری با دانشگاه مجازی بهاییان ایران موسوم به موسسه علمی آزاد”، دستگیر شدند. این زوج بهایی که در همین دانشگاه تحصیل کردهاند پس از فارغالتحصیل شدن در رشته مهندسی کامپیوتر، به تدریس آنلاین برای دانشجویان بهایی محروم از تحصیل پرداختند.

خانم آزیتا رفیع زاده از اساتید دانشگاه علمی آزاد (دانشگاه مجازی بهاییان ایران) به دلیل تدریس به جوانان بهایی به ۴ سال زندان محکوم شده و دوران محکومیت خود را در زندان اوین طی می کند و همسر وی پیمان کوشکباغی به ۵ سال زندان محکوم شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر