۱۳۹۵ اردیبهشت ۷, سه‌شنبه

احسان صفرزایی به پنج سال زندان و آفرین‌چیت‌ساز، خبرنگار روزنامه ایران، به ۱۰ سال زندان محکوم شده‌اند



پس از ماهها بازداشت، آفرین چیتساز، احسان مازندرانی، داود اسدی و احسان صفرزایی، چهار روزنامهنگاری که رسانههای ایران متهم امنیتی نامیدهاند، به مجموعا ۲۷ سال حبس تعزیری متهم شدند.

محمود علیزاده طباطبایی که وکالت تمامی این افراد جز احسان صفرزایی را بر عهده دارد، ظهر روز سهشنبه، هفتم اردیبهشت، به خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، گفت که آفرین چیتساز به ده سال زندان، احسان مازندرانی به هفت سال زندان و داود اسدی نیز به پنج سال حبس تعزیری محکوم شدهاند.

همچنین ایمان میرزازاده، وکیل مدافع احسان صفرزایی، میگوید که موکلش به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده است.

اتهام آقای صفرزایی «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت» کشور عنوان شده است. آقای میرزازاده میگوید که در روزهای آتی لایحه اعتراضی به این حکم را به دادگاه ارسال خواهد کرد تا در حکم موکلش تجدیدنظر شود.

محمود علیزاده طباطبایی پیشتر اعلام کرده بود که اتهام مشترک تمامی این دستگیرشدگان «فعالیت تبلیغی علیه نظام، اجتماع، تبانی و اقدام علیه امنیت ملی» کشور است.

برخی از آنها به نشر اکاذیب نیز متهم شدهاند و آفرین چیتساز به ارتباط با دولتهای بیگانه نیز متهم است.

احسان مازندرانی، مدیر مسئول روزنامه فرهیختگان، آفرینچیتساز، خبرنگار روزنامه دولتی ایران، احسان (سامان) صفرزائی، خبرنگار سابق روزنامه اعتماد و خبرنگار پارهوقت ماهنامه اندیشه پویا، داود اسدی، روزنامهنگارهمراه با عیسی سحرخیز، روزنامهنگار مستقل، روز یازدهم آبانماه سال ۹۴ دستگیر شدند. علیرغم صدور حکم برای چهار تن از این افراد، عیسی سحرخیز همچنان منتظر دریافت حکم خود است.

یک روز پس از انجام این دستگیری، سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران جمهوری اسلامی مسئولیت این بازداشتها را بر عهده گرفته و اعلام کرد که این افراد از اعضای شبکه نفوذی وابسته به دولتهای آمریکا و انگلیس بودند.

بیست روزنامهنگار نیز در روزهای بعد برای ارائه توضیحات احضار شدند.

حکم سنگین این افراد پس از نزدیک به شش ماه در حالی صادر میشود که علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، روز ۱۹ آبانماه سال گذشته اعلام کرده بود که آزادی آنها زمان زیادی نخواهد برد و مشکلی نخواهند داشت.

غلامحسین محسنی اژهای، سخنگوی قوه قضاییه ایران، در نشست خبری این هفته خود به صدور حکم برای چهار متهم از پنج متهم این پرونده اشاره کرده و گفته بود که احکام در حضور وکلای این افراد صادر شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر