۱۳۹۴ خرداد ۲۲, جمعه

بيانيه اكثريت پارلمان ايتاليا در آستانه گردهمايى بزرگ مقاومت در پاريس


بیانیه اکثریت پارلمان ایتالیا درباره ایران - ژوئن 2015
طبق گزارشهای مللمتحد و سازمانهای مدافع حقوقبشر، (رژیم) ایران بالاترین نرخ اعدام را نسبت به جمعیت در جهان دارد و وضعیت حقوقبشر در دوران ریاستجمهوری حسن روحانی وخیمتر شده است. خبرنگاران بدون مرز ایران را بزرگترین زندان خبرنگاران توصیف کرده و خانه آزادی، (رژیم) ایران را در 2014 حائز اولین رتبه در اعمال سانسور بر اینترنت دانسته است. شماری از زندانیان سیاسی از جمله زندانیان وابسته به اقلیتهای قومی و مذهبی اعدام شدند. جرم یکی از آنها صرفاً کمک به مجاهدین بود.

دخالتهای مخرب رژیم ایران در منطقه باعث نگرانی فزاینده است. فارن پالیسی در سپتامبر 2014 نوشت «شبهنظامیان عراق به خطر بزرگتری از داعش تبدیل میشوند» و «این گروهها نه تنها از حمایت و تواناییهای ساختاری (رژیم) ایران بهره میبرند بلکه بر اساس ایدئولوژی (حکومت) تهران حرکت میکنند. آنها به خامنهای و ایدئولوژی ولایت مطلقه فقیه، وفادارند». عفو بینالملل در اواخر 2014، جزییات فراوانی از جنایات جنگی شبهنظامیان شیعی را افشا کرد. اقدامات سرکوبگرانه و محاصره پناهندگان ایرانی در کمپ لیبرتی همچنان ادامه دارد... .

شرکت فعال نیروی تروریستی قدس و حزبالله و دیگر مزدوران (رژیم) ایران در دفاع از دیکتاتوری اسد که تا کنون منجر به کشتهشدن 200هزار نفر شده، خاورمیانه را با یکی از بزرگترین بحرانها مواجه کرده است. (رژیم) ایران همزمان از طریق شبهنظامیان حوثی سلطه خود را بر یمن گسترش داده است. مقامات رژیم و فرماندهان (نیروی تروریستی) قدس ضمن اذعان به دخالت در منطقه میگویند در 4 پایتخت عربی سلطه دارند و اگر در عراق و سوریه نجنگند، حکومت آنها در ایران بهخطر خواهد افتاد.

از سوی دیگر، بهرغم همه امتیازات 5+1، (رژیم) ایران از کنار گذاشتن برنامه تولید بمب اتمی طفره میرود و هدفش تحمیل هژمونی و سلطه بنیادگرایانه خود در منطقه است. تجربه 12سال مذاکره نشان میدهد تنها راه جلوگیری از منازعه نظامی، افزایش فشار روی (رژیم) ایران و تحریمهای بیشتر است.

با توجه به نکات فوق و با توجه به تهدیدات فزاینده بنیادگرایی اسلامی و تروریسم نشأتگرفته از آن و نقش رژیم ایران طی سه دهه در اشاعه آن، ما بر نکات زیر تأکید میکنیم:
در کلیه مراودات با (رژیم) ایران وضعیت حقوقبشر باید بهعنوان یک عامل در نظر گرفته شود. (رژیم) ایران باید به اعدام خاتمه دهد، زندانیان سیاسی را آزاد کند و به حقوق و آزادیهای مردم ایران احترام بگذارد.

(رژیم) ایران قلب بحران منطقه است، نه بخشی از راهحل. این رژیم باید در عراق و سوریه خلعید شود و این شرط ضروری برای ریشهکن شدن بنیادگرایی و افراطگرایی در منطقه است.

(رژیم) ایران باید کلیه قطعنامههای شورای امنیت مللمتحد درباره اتمی را اجرا کند، باید به کلیه سؤالات آژانس بینالمللی انرژی اتمی پاسخ بدهد و باید اجازه بازدید سرزده از همه سایتهای نظامی و غیرنظامی اعلام شده یا نشده را بدهد.

حفاظت ساکنان لیبرتی باید توسط عراق، آمریکا و مللمتحد تأمین و تضمین شود، بخشی از سلاحهای انفرادی آنها برای دفاع و حفاظت در مقابل شبهنظامیان (باید) بازگردانده شود، لیبرتی (باید) بهعنوان کمپ پناهندگی شناخته و محاصره آن بهویژه محاصره پزشکی (باید) بهطور کامل لغو شود.

ما در کنار مردم ایران، از برنامه 10 مادهیی خانم مریم رجوی، رئیسجمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران حمایت میکنیم؛ (برنامهیی) که خواهان یک ایران دموکراتیک، غیراتمی، مبتنی بر جدایی دین و دولت، احترام به حقوق و آزادیهای فردی، برابری جنسی و همزیستی مسالمتآمیز است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر