۱۳۹۴ تیر ۲, سه‌شنبه

تعداد زندانيان خراسان شمالى ٢ برابر ظرفيت زندان هاى استان


مدیر کل زندانهای خراسان شمالی، گفت که هم اکنون ۲ برابر ظرفیت اسمی موجود در زندانهای استان، زندانی نگهداری میشوند.

 محمد علی بلوکی، اظهار کرد: “در حال حاضر جمعیت کیفری زندانهای استان سه برابر اول انقلاب شده است و تناسبی میان جمعیت و فضای اسکان زندانیان وجود دارد، بنابراین ساخت زندان ضرورت دارد”.

وی ادامه داد: “مجموعه اردوگاه کاردرمانی در شهرستان شیروان با اعتبار ۱۸ میلیارد ریال ویژه محکومین مواد مخدر، سال گذشته کلنگ زنی شده و هماکنون دارای ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی است، این مکان با ۲۵۵۰ مترمربع زیربنا و ۱۲۰۰ مترمربع فضای هواخوری دارای ظرفیت نگهداری ۵۰۰ نفر است. امسال این اردوگاه به بهرهبرداری میرسد”.

بلوکی افزود: “با بهرهبرداری از این مجموعه از تراکم زندانهای بجنورد و اسفراین کاسته شده و مشکل اسکان زندانیان کاهش مییابد”.

وی با اشاره به ساخت زندان جدید اسفراین با ۲۵۰ نفر ظرفیت، گفت: “این زندان دارای پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی است و طی سال جاری با تکمیل زیرساختهای برق، گاز و آب شرب افتتاح خواهد شد”.

بلوکی عنوان کرد: “هم اکنون سرانه فضای فیزیکی زندان بجنورد۶.۳ مترمربع، شیروان ۱۱.۷ مترمربع و اسفراین نیز ۶.۱۱ مترمربع است”.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۹ درصد از زندانیان استان در ارتباط با مواد مخدر زندان شدهاند، عنوان کرد: “سرقت، ضرب و جرح و محکومیت مالی به ترتیب از جرایم زندانیان استان محسوب میشود، هم اکنون ۲۲۵۳ نفر زندانی شامل ۲۱۴۷ مرد و ۱۰۶ زن در زندانهای استان به سر میبرند”.

بلوکی اظهار کرد: “هم اکنون بیش از ۱۶۸ زندانی جرائم غیرعمد در زندانهای استان به سر میبرند”.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر