۱۳۹۴ تیر ۲۲, دوشنبه

جان باختن دو کارگر بلوچ زیر شکنجه تنها سه ساعت پس از دستگیری



دو کارگر جوان بلوچ به نامهای مولابخش عباس زهی 25ساله و نعیم عباس زهی 23ساله، در روز 11تیرماه، تنها سه ساعت پس از دستگیری توسط اطلاعات آخوندی در چابهار، در زیر شکنجه جان باختند. این دو کارگر فرزندان خانوادههای محرومی بودند که برای گذران زندگی در شیراز کارگری میکردند. آنها هنگام بازگشت به چابهار در حالی که روزهدار بودند توسط عوامل اطلاعاتی رژیم دستگیر شدند. دو برادر دیگر نعیم عباس زهی به نامهای شه جان و چراغ عباس زهی از زندانیان سیاسی در زندان زاهدان هستند.
مقاومت ایران ضمن تسلیت به خانوادههای مولابخش عباس زهی و نعیم عباس زهی و عموم هموطنان بلوچ و با تأکید بر اینکه خونهای به ناحق ریخته شده این جوانان مظلوم آتش خشم خلق را علیه فاشیسم دینی حاکم بر ایران شعله ورتر خواهد کرد و طومار این رژیم را در هم خواهد پیچید از عموم هموطنان بهویژه جوانان بلوچ میخواهد که به حمایت و همبستگی با خانوادههای قربانیان رژیم آخوندی بهویژه اعدام شدگان و زندانیان قیام کنند.
دژخیمان رژیم برای سرپوش نهادن بر قتل این دو کارگر محروم، جسد آنها را به بیمارستان چابهار منتقل کردند و در حالیکه آثار شکنجه بر جسدهای آنان مشهود بود به خانوادههای آنها گفتند فرزندانشان بر اثر سکته درگذشتهاند.
اعمال شکنجههای وحشیانه برای گرفتن اطلاعات و اعترافهای اجباری یک روال متداول در زندانهای نظام ولایتفقیه است.
شهادت تکاندهنده ستار بهشتی، کارگر وبلاگ نویس و زهرا کاظمی خبرنگار کانادایی ایرانیتبار از این شمار هستند.

  

مقاومت ایران دبیرکل، شورای حقوقبشر و گزارشگران حقوقبشر و دیگر ارگانهای ذیربط مللمتحد و نهادها و مراجع مدافع حقوقبشر در سراسر جهان را به محکومیت قاطع این جنایتها و اعزام هیأتی حقیقتیاب برای تحقیق پیرامون قتل دو جوان اهل سنت بلوچ و جنایتهای مشابه آن فرا میخواند، جنایتهایی که با گسترش ابعاد سرکوب موارد آن بهطور پیوسته بیشتر شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر