۱۳۹۴ تیر ۲۸, یکشنبه

نگرانی ها از بازگرداندن اسدالله اسدی به زندان


اسدالله اسدی که در مرخصی استعلاجی به سر می برد موظف شده طی روزهای آینده خود را به زندان اوین معرفی کند، این در حالی است که وی از مشکلات جسمی و روحی جدی رنج می برد و بازگشت وی به زندان نگران کننده ارزیابی می شود.

یکی از نزدیکان این زندانی گفته است که وی در حال حاضر مشغول ادامه درمان در خارج از زندان است و بازگشت وی بدون تکمیل درمان می تواند مشکلات غیر قابل بازگشتی برای وی ایجاد کند.

خانواده وی به شدت نگران وضعیت وی هستند، ایشان در زندان مورد بدرفتاری و حتی برخوردهای فیزیکی قرار گرفته است و به لحاظ جسمی و روانی قادر به تحمل ادامه حبس نیست”

آقای اسدی از خونریزی معده و مشکل حاد روحی رنج می برد، نامبرده که محکوم به تحمل ۵ سال و شش ماه حبس است بیش از ۵ سال از این مدت را در زندان سپری کرده است با اینحال برای تحمل ماههای پایانی آن با توجه به مشکلات حاد مورد اشاره تقاضاهای بررسی عدم تحمل کیفر، درخواست آزادی مشروط و همینطور تمدید مرخصی داده است، نزدیکان آقای اسدی معتقدند وضعیت نامناسب وی بخصوص عدم تعادل عصبی واقعا جدی است و بازگرداندن وی به زندان می تواند سلامت و امنیت جانی وی را در معرض خطر قرار دهد.

لازم به یادآوری است دکتر اسدالله اسدى که در تبریز به طبابت مشغول بود در ٢١ تیرماه ١٣٨٩ به اتهام ارتباط با دول متخاصم بازداشت و مدت ۵ ماه در سلول انفرادى بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز تحت شکنجه و بازجویى قرار گرفت.

این زندانى در پى تشدید فشارها در اسفند ١٣٩٠ در زندان اوین اقدام به خودکشى کرد که با سرعت عمل همبندیان از مرگ نجات پیدا کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر