۱۳۹۴ تیر ۲۸, یکشنبه

بی خبری از ناهید گرجی در دهمین ماه بازداشت


 با گذشت بیش از ۹ ماه از بازداشت ناهید گرجی در مشهد، هیچ اطلاعی از اتهامات، وضعیت پرونده و محل دقیق نگهداری وی در دست نیست.

پس از آن که در دی ماه سال گذشته خبری مبنی بر ممنوع الملاقات و تلفن بودن ناهید گرجی منتشر شد، تاکنون هیچ اطلاع جدیدی از وضعیت ناهید گرجی به دست نیامده است.

یکی از دوستان وی به گفت: آخرین خبری که ما داشتیم این بود که وضعیت روحی چندان خوبی ندارد، دخترش هم شماره تلفنش را عوض کرده و اکانت فیسبوکش را هم بسته، در تماسی هم که با یکی دیگر از اعضای خانواده اش داشتم گفت که خبررسانی کار را خراب تر می کند و خود خانواده پیگیر این موضوع هستند.”

ناهید گرجی ۱۹ مهرماه سال گذشته با مراجعه مأمورین امنیتی به خانه اش بازداشت و پس از بازرسی منزل به دادگاه انقلاب کوه سنگی مشهد و سپس به مکانی نامعلوم منتقل شد، پس از دو هفته برای ایشان قرار وثیقه ۴۰۰ میلیونی صادر شد، مبلغی که به گفته خانواده اش سنگین بود و از پس آن برنمی آمدند.

در هفدهم آذر ماه سال گذشته، هشت تن از نمایندگان پارلمان اروپا با انتشار یک نامه مشترک به فدریکا موگرینی، نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی، نسبت به بازداشت ناهید گرجی ابراز نگرانی کردند و  از وی خواستند تا نگرانیهای آنان در مورد این فعال مدنی را با دولت ایران در میان بگذارد و آزادی خانم گرجی را از آنان خواستار شود.

در دی ماه سال گذشته نیز خانواده ناهید گرجی اعلام کردند که از اوایل دی ماه، وی هیچ تماسی با خانواده اش نداشته و این آخرین خبری بود که درباره بازداشت این فعال شبکه های اجتماعی اعلام شد.

گفتنی است، نزدیکان خانم ناهید گرجی تنها فعالیت وی را در شبکههای اجتماعی همچون فیسبوک، وایبر و واتس آپ عنوان میکنند و همین موضوع را علت بازداشت ایشان میدانند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر