۱۳۹۵ اسفند ۲۹, یکشنبه

طرح موضوع قتل عام زندانيان سياسى در سال ٦٧ براى اولين باردر اجلاس حقوق بشر



سخنرانی حنیفه نماینده انجمن بینالمللی حقوقبشر زنان: نماینده انجمن بینالمللی حقوقبشر زنان طی سخنانی خطاب به اجلاس جاری شورای حقوقبشر مللمتحد گفت:
بیش از 30000 زندانی سیاسی که بهطور مسالمتآمیز با دولت حاکم مخالفت میکردند اعدام شدند. بهمنظور سرعت بخشیدن و انجام اعدامها بدون هیچگونه روند قضایی مناسب، خمینی با صدور فتوایی فرمان داد که زندانیان سیاسی مقاوم بهویژه هواداران مجاهدین خلق باید اعدام شوند. این اعدامها حتی شامل زندانیانی شده است که دوران محکومیت خود را میگذراندند.

نماینده انجمن بینالمللی حقوقبشر زنان افزود: این اعدامها همچنان ادامه دارد و هر کسی که تلاش میکند تا این جنایات را افشا کند توسط رژیم ایران مورد اذیت و آزار قرار میگیرد و دستگیر و زندانی میشود.

نماینده انجمن بینالمللی حقوقبشر زنان با ذکر نمونههایی از دستگیریها و اعمال فشار رژیم علیه خانوادههای زندانیان سیاسی قتلعام شده از اجلاس شورای حقوقبشر خواستار این موارد شد:
- کمیساریای عالی حقوقبشر سازمان ملل این قتلعام را در دستور کار خود قرار دهد و بهعنوان اولین گام یک کمیسیون بینالمللی برای بررسی این جنایت بیرحمانه تعیین کند.
تنها با اجرای عدالت در مورد عاملان، این جنایات میتواند متوقف شود و تکرار نشود.

نماینده فرانس لیبرته، بنیاد دانیل میتران با رتبه مشورتی ملل متحد،در سخنرانی خود در سی و چهارمین اجلاس شورای حقوقبشر سازمان ملل گفت:
20 سازمان حقوقبشری در 8مارس در یک بیانیه مشترک از حکومت ایران خواهان توقف اذیت و آزار و تعقیب مدافعان حقوقبشر در ایران شدند و به سپردن عاملان قتلعام 1988 به دست عدالت فراخوان دادند.
سازمان عفو بینالملل، و شمار دیگری از سازمانهای مدافع حقوقبشر، از این کشتار بهعنوان جنایت علیه بشریت یاد کردهاند.
حقوقدانان شناخته شده بینالمللی بر این باورند که عدم اقدام جامعه بینالمللی و عدم حساسیت نسبت به این جنایت اجازه داده است رژیم ایران به نقض حقوقبشر در ایران ادامه دهد. ما توصیه میکنیم که گزارشگر ویژه در ارتقاء حقیقت بررسی قتلعام سال 1988 را در دستور کار خود قرار دهد.
در اجلاس صبح روز پنجشنبه شورای حقوقبشر ملل متحد، نماینده انجمن بینالمللی حقوقبشر زنان طی سخنانی از گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل برای وضعیت حقوقبشر در ایران که اوایل این هفته در شورای حقوقبشر ارائه شد حمایت کرد. در این گزارش به اعدام 530نفر طی سال گذشته اشاره و تأکید شده است که رژیم ایران همچنان بالاترین میزان اعدام نوجوانان در دهه گذشته در دنیا را در کارنامه خود دارد.
نماینده انجمن بینالمللی حقوقبشر زنان با یادآوری اینکه تا دسامبر 2016، 78 نوجوان در معرض اعدام قرار داشتهاند افزود
شکنجه و اعدام نوجوانان در جمهوری اسلامی تازگی ندارد. در قتلعام زندانیان سیاسی در سال 1988 نوجوانان 15ساله به اتهام محاربه به جوخههای اعدام سپرده شدند.
زنان و مردان جوانی که به هیأت مرگ آورده میشدند، فقط با یک سؤال ساده روبهرو میشدند: موضع سیاسی شما چیست؟ اگر پاسخ رضایت بخش نبود، زندانیان مستقیماً به اعدام محکوم میشدند.
صدای قربانیان قتلعام زندانیان سیاسی در ایران برای سالهای طولانی شنیده نشده است. ما از شورای حقوقبشر میخواهیم یک کمیته حقیقتیاب در مورد قتلعام 1988 ایجاد کند. مصونیت عاملان این قتلعام باید پایان یابد اگر میخواهیم که در ایران به اعدام نوجوانان پایان داده شود.

همزمان با برگزاری سی و چهارمین اجلاس شورای حقوقبشر مللمتحد که هماکنون در ژنو جریان دارد، آقای بهزاد نظیری از اعضای کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت در مصاحبه با سیمای آزادی گفت که در اجلاس جاری شورای حقوقبشر مللمتحد موضوع قتلعام زندانیان سیاسی برای اولین بار پس از 28سال بار دیگر در اسناد شورای حقوقبشر وارد شده است.

بهزاد نظیری: با سلام به هموطنان عزیز و بینندگان عزیز سیمای آزادی همانطور که اطلاع دارید الآن اجلاس عمومی شورای حقوقبشر در ژنو جریان داره و در این اجلاس موضوع مشخص قتلعام زندانیان سیاسی مجاهد و مبارز در سال 67 از یک مدار کیفی عبور کرده به این معنا که کارزار 6ماهه مقاومت ایران برای افشاء این جنایت بزرگ علیه بشریت وارد یک دستاورد مهم شده و آن این است که برای اولین بار موضوع قتلعام زندانیان سیاسی در سال 67 در اسناد اصلی سازمان ملل مثل گزارش گزارشگر ویژه نقض حقوقبشر در ایران خانم عاصمه جهانگیر مطرح شده این دستاورد و این پیشرفت ثمره این کارزار شش ماهه هست که طی آن در سرتاسر دنیا، تظاهرات و فعالیتهایی در پارلمانها و مجامع مختلف بینالمللی جریان داشت که همه یاران و دوستان و هواداران مقاومت در آن شرکت داشتند و امروز ما شاهد دستاورد و نتیجه آن هستیم این بسیار مهمه چون بعد از قتلعام در سال 67 جز در همان مقطع که موضوع در برخی اسناد سازمان ملل مطرح شد دیگر بعد از آن اشاره مستقیمی به این موضوع نبود و رژیم تلاش کرد که این جنایت بزرگ ساکت بماند و صدای این دادخواهی را خفه کند.

این تلاش مذبوحانه رژیم با شکست مواجه شد به این معنی که همپا با صدای دادخواهی که نسل جوان میهنمان در داخل ایران در رابطه با جنایتکاران حاکم در رابطه با قتلعام 67 بلند کردند و شاهد آن هستیم.

این کارزار و کمپین بینالمللی منعکسکننده داغدل مادرانی که فرزندانشان، جگر گوشه هاشان در خاوران و در سایر گورهای بینام در اقصاء نقاط کشورمان دفن هستند بلند شده، حق دادخواهی هم مردم ایران است خواسته این کمپین که در یک گزارش توسط آقای بومدرا و یک کمیتهیی که توسط خانوادهها تشکیل شده منعکس شده، این هست که یک کمیسیون تحقیق بینالمللی در این رابطه تشکیل بشه همانی که در مورد قتلعامهای دیگر معروف دنیا وجود دارد و این کمیسیون تحقیق بینالمللی مقدمهای باشد بر آنچه که خواست همه مردم ایران هست و جامعه بینالمللی یعنی محاکمه عاملان و آمران این جنایت بزرگ علیه بشریت که امروز در کلیدیترین مناصب قضایی و سیاسی میهنمان حاکم هستند و بدون شک روزش فرا خواهد رسید که هر یک ازآنها مکافات این جنایتی که در حق مردم ایران و آن زندانیان مظلوم مقطع 67 مرتکب شدنددر برابر محاکم بینالمللی پس بدهند.
هراس آخوندها از محکومیت جنایات ضدانسانیش در شورای حقوقبشر ملل متحد
رژیم آخوندها در باتلاق بحرانهای درونی و بیرونی، از محکومیت جنایات ضدانسانیش در شورای حقوقبشر مللمتحد در ژنو بهشدت هراسان شده و از اینکه مجاهدین و مقاومت ایران و مدافعان حقوقبشر بربریت ولایت فقیه و خلیفه ارتجاع را بهعنوان رکورد دار اعدام در جهان و بانکدار مرکزی تروریسم، افشا میکنند، به سوز و گداز پرداخته است.

تلاشهای رژیم آخوندی برای جلوگیری از ارائه گزارش گزارشگر ویژه حقوقبشر مللمتحد در شورای حقوقبشر، شکست خورد. رژیم همچنین تلاشهای گستردهیی را برای جلوگیری از تمدید مأموریت گزارشگر ویژه در مورد ایران صورت داده بود که تماماً با شکست مواجه شد. رسانههای حکومتی خبر دادند کاظم غریب آبادی معاون نهاد حکومتی «ستاد حقوقبشر» وابسته به قضاییه آخوندی «در حاشیه نشست شورا با خانم عاصمه جهانگیر، گزارشگر ویژه حقوقبشر ایران، دیدار و گفتگو کرد».

غریب آبادی اذعان کرد رژیم در طول دو سال گذشته چهار بار با گزارشگر ویژه و چهار بار با گزارشگران ویژه اقلیتها، فروش کودکان و اقدامات قهری، دیدار یک جانبه داشته و در تماس نزدیک با کمیسر عالی حقوقبشر و مقامات دفتر وی بوده است. همچنین پانزده دور گفتکوی حقوقبشری با ده کشور و اتحادیه اروپا داشته است. غریب آبادی همچنین با سوز و گداز از لیست بالا بلندی از اقدامات دجالگرانه دولت روحانی تحت عنوان آموزش حقوق شهروندی برای دژخیمان قضایی و مدیران دستگاههای حکومتی یاد کرد که به گزارشگر ویژه ارائه شده و نه گزارشگر و نه مجامع حقوقبشری به این اقدامات رژیم توجه نکردهاند.

اما همه این اقدامات با شکست مواجه شد و ارائه گزارش در اجلاس شورای حقوقبشر و محکومیت رژیم توسط هیأتهای نمایندگی آه و ناله کارگزاران آخوندها را برانگیخت.

مجری: نماینده اعزامی کشورمان به اجلاس سی و چهارم حقوقبشر در ژنو گفت، تجربه دموکراسی در کشور ما مبتنی بر عقلانیت اسلامیست و نباید با عینک دموکراسی سکولار-لیبرال به آن نگریست. سیاست حقوقبشری ایران بر همکاری برای ارتقای حقوقبشر استوار است.

امیری معاون پارلمانی آخوند روحانی هم با غیرمنصفانه خواندن گزارش گزارشگر ویژه، گفت: ما باید از اقدامات خود در مجامع بینالمللی دفاع کنیم.

وقتی به رسانههای رژیم میرسیم، صدای آه و ناله بلندتر میشود. یک نمونهاش سایت حکومتی موسوم به شهدای ایران است که مینویسد: عاصمه جهانگیر گزارشگر تازه کار سازمان ملل هم در اولین گزارش خود نشان داد پا جای پای احمد شهید گذاشته و بیشتر دیکته دیگران را تحریر میکند. گزارشگران این نهاد تنها به اظهارات منابع وابسته به سازمان مجاهدین خلق استناد میکنند. .

خبرگزاری حکومتی میزان هم با سوز و گداز نوشته است: به ورودی دفتر اروپایی سازمان ملل میرسیم، از تفتیشهای سرسختانه نیروهای امنیتی عبور کرده و به سالن مجللی وارد میشویم... در ورودی مقر اروپایی سازمان ملل، اما ناگهان چشممان به عناصر سازمان مجاهدین میخورد. بله وارد مقر سازمان ملل در ژنو شدهاند. بدون آن که مشکلی برایشان پیش بیاید و حتماً بازرسی هم نشدهاند. 

سایت حکومتی مشرق هم در مطلب مشابهی مینویسد: هر چه مجاهدین در گوش این خانم و آن آقای قبلی نجوا میکنند، اعلام میکنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر