۱۳۹۶ شهریور ۶, دوشنبه

ابلاغ حکم اعدام «محمدعلی طاهری» به وکیل‌مدافعش


علیزاده طباطبایی وکیل محمدعلی طاهری از ابلاغ حکم اعدام موکلش در روز جاری (یکشنبه) خبر داد.

علیزاده طباطبایی وکیل متهم با اعلام این خبر گفت “حکم صادره امروز به من ابلاغ شد.”

علیزاده گفت: “ما قطعا به حکم صادر شده اعتراض میکنیم چرا که این حکم کاملا بی پایه و اساس است”.

هفته گذشته روز یکشنبه بود که سخنگوی قوه قضاییه از صدور حکم برای رئیس عرفان حلقه خبر داد.

وی در پاسخ عنوان کرد که دادگاه برای این فرد حکم صادر کرده است اما هنوز به محمدعلی طاهری و وکیلش ابلاغ نشده است.

سازمان عفو بین الملل مورخ ۱۴ تیرماه با صدور بیانیه ای نسبت به محکومیت مجدد محمدعلی طاهری به اعدام ابراز نگرانی کرده بود.

به گفته این سازمان یک هفته قبل از برگزاری جلسه رسیدگی به اتهامات این زندانی عقیدتی در اسفندماه سال گذشته، صدا و سیمای ایران با انتشار برنامه ای تحت عنوان “حلقه شیطان”، محمدعلی طاهری را رهبر این “فرقه منحرف” خواند. این برنامه ادعا می کرد که آموزه های این زندانی عقیدتی، مردم را به شک درباره باورها و فعالیت های اسلامی خود وا می دارد و باعث ایجاد اضطراب، پریشانی و اختلال در سلامت روان می شود. در انتهای این برنامه، افرادی که خود را ” بازماندگان” معرفی می کنند، خواهان مجازات محمدعلی طاهری می شوند. در پی انتشار این برنامه از صدا و سیما، پیروان این زندانی عقیدتی قویا این برنامه را محکوم کردند.

در بیانیه عفوبین الملل همچنین آمده است، این سومین بار است که محمدعلی طاهری به اتهام افساد فی الارض، محاکمه می شود. این زندانی عقیدتی، اولین بار در سال ۱۳۹۰ به ” توهین به مقدسات” و ” افساد فی الارض” متهم و بابت اتهام اول به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد، اما در رابطه با اتهام دوم؛ ” افساد فی الارض” حکمی صادر نشد و در دادگاه اعلام شد که صدور حکم به تحقیقات بیشتری نیاز دارد. طی چهار سال بعد، وی در سلول های انفرادی بند دو-الف زندان اوین به بهانه ادامه بازجویی ها نگهداری شد.

محکومیت این زندانی عقیدتی، از بابت حبس دی ماه ۱۳۹۵، به پایان رسید. از طرفی دیگر او بار دیگر به اتهام ” افساد فی الارض” در سال ۱۳۹۴ به اعدام محکوم شد که این حکم نیز در سال ۱۳۹۵ نقض شد.

این زندانی پس از اتمام دوران محکومیت ۵ ساله خود از زندان آزاد نشد و مجددا با اتهام ” افساد فی الارض” به دلیل فعالیت های مشابهی که پیشتر در سال ۱۳۹۰ بابت آنها، محکوم شده بود، متهم شد.

به گفته سازمان عفو بین الملل محمدعلی طاهری برای اولین بار در ۱۳۸۹ بازداشت و پس از دوماه آزاد شد. وی مجددا در ۱۳۹۰ بازداشت و به “توهین به مقدسات” و ” افساد فی الارض” از طریق تاسیس گروه حلقه عرفان متهم شد. وی در مهر ۱۳۹۰ از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۵ سال حبس تعزیری بابت اتهام اول محکوم شد و گفته شد که تحقیقات بیشتری برای صدور حکم اتهام دوم نیاز است. این مسله باعث شد که مسئولین به بهانه بازجویی، از انتقال وی به بندهای عمومی، امتناع ورزند و وی را در سلول های انفرادی بند دو-الف نگهداری کنند. این زندانی کماکان در سلول انفرادی به سر می برد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر