۱۳۹۶ شهریور ۶, دوشنبه

امیر فشخامی: دلیل بازداشت یغما را نمی‌دانم


یغما فشخامی که دوشنبه ۳۰ مرداد بازداشت شده بود، سهشنبهی همان هفته مورد بازپرسی قرار گرفت. برادر او اما میگوید هنوز دلیل بازداشت او را نمیداند.

به نقل از انصاف نیوز، «امیر فشخامی» با بیان اینکه «دلیل بازداشت یغما معلوم نیست»، گفت: “باز پرس پرونده میگوید بررسی باید کامل شود تا نتیجه را اعلام کنیم”.

وی افزود: “در روز بازپرسی تا آخرین لحظه در کنار یغما بودم. اما از آن روز تا به حال خبری از یغما نداریم. به ما گفتند شنبه پیگیری کنید که اگر وثیقهای لازم بود بیاورید. امروز که پیگیری کردم گفتند بررسی همچنان ادامه دارد و هفتهی دیگر مراجعه کنید. سال پیش هم که یغما دستگیر شد، همین روال بود”.

 فشخامی دومین خبرنگاری است که در روزهای گذشته در ایران بازداشت شده است.حدود دو هفته پیش نیز ساسان آقایی، معاون سردبیر روزنامه “اعتماد” بازداشت شد.

یغما فشخامی دی ماه سال ۱۳۹۳ نیز مدتی را در بازداشت به سر برده بود. او خبرنگار ماهنامه “پیام هاجر” و روزنامه توقیفشده “روزان” بود. روزنامه “روزان” اول دی ماه ۹۳ پس از انتشار ویژهنامهای به مناسبت درگذشت آیتالله منتظری توقیف شده بود. دادستانی علت توقیف را “نقل مطالب از گروههای منحرف و مخالف اسلام” عنوان کرده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر