۱۳۹۴ شهریور ۲۷, جمعه

محمود صالحی به ۹ سال حبس محکوم شد

محمود صالحی فعال کارگری به ۹ سال حبس تعزیری محکوم شد.

حکم ٩ سال حبس تعزیری برای محمود صالحی در شرایطی صادر شد که او هر هفته باید دو بار و هر بار برای چند ساعت در بیمارستان سقز تحت درمان “دیالیز” قرار بگیرد.

اتهام او شرکت در “جمعیت های معارض و تبلیغ علیه نظام” می باشد.

به گفته نزدیکان، علت عارضه شدید کلیه “محمود صالحی” نیز ممنوعیت درمانی و نرسیدن داروهای کلیه وی در زمان بازداشت در اردیبهشت ماه است.

محمود صالحی در مورد دادنامه پرونده محکومیت خود از “خلف وعده” دفتردار شعبه که از او امضا گرفته و از دادن دادنامه به او خوداری کرده، نوشته است: “درخواست کردم که یک برگ از دادنامه را به من تحویل دهید، اما دفتردار از تحویل دادنامه خودداری کرد و اظهار نمود که دادنامه به متهمان سیاسی نمی دهیم و تنها به متهمان سیاسی ابلاغ می شود، اگر اعتراض دارید در مدت ٢٠ روز اعتراض خود را به این شعبه اعلام کنید، من هم ابلاغیه را امضا نکردم و گفتم، من این ابلاغیه را امضا نمی کنم تا یک برگ از دادنامه را به من تحویل ندهید، من انسان هستم و مثل برگ درخت پائیز نیستم، وقتی دادگاه من را به ٩ سال حبس تعزیری محکوم کرده است باید یک برگ از دادنامه در اختیار من قرار دهید تا من به استناد آن اعتراض کنم”.

با دفتردار خیلی بحث کردیم، ولی ایشان هر بار می گفت این قانون است و من هم می گفتم من آن قانون را قبول ندارم و بعد از چند مدت دفتردار به من گفت که تو آن برگه را امضا کن و من یک برگ از دادنامه را به شما می دهم، با توجه به اظهارات دفتردار من برگه را امضاء کردم، ولی دفتردار دادنامه را به من نداد، یعنی کلاه سرم من و همسرم نجیبه گذاشت”.

محمود صالحی، فعال کارگری و عضو کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری، که سابقه بازداشت و زندانی شدن های متعددی دارد، آخرین بار، روز سه شنبه هشت اردیبهشت ماه، در آستانه روز جهانی کارگر، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی اش بازداشت و پس از بیش از یک ماه بازداشت با وضعیت جسمی نامساعد، به قید وثیقه آزاد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر