۱۳۹۴ دی ۱۷, پنجشنبه

خشونت علیه زندانیان در رجایی‌شهر؛ زندانی سوری پس از ضرب‌وشتم به کما رفت


 رمضان احمد کمال، زندانی کرد سوریه که قرار بود جهت درمان بیماری به بیمارستان اعزام شود، پس از ضرب و شتم از سوی زندانبانان بیهوش شد و به کما رفت. این اتفاق روز چهارشنبه افتاد و وی پس از پنج روز، در بیمارستان “امام خمینی” به هوش آمد.

 شدت ضرب و شتم به حدی بوده که به بیهوشی این زندانی منجر شده و بیمارستان ساسان، بر خلاف قرار قبلی، از پذیرش وی خودداری کرد و متعاقبا در “بیمارستان امامخمینی” بستری شد.

بهمن احمدی امویی، روزنامهنگار و همبندی سابق آقای احمد کمال، روز پنجشنبه با اعلام خبر بیهوشی وی، در صفحهی شخصیاش نوشت: “او از دیروز بعد از ظهر (چهارشنبه ۹ دی ماه) و تا الان که این این چند خط را می نویسم در بیهوشی قرار دارد. به شدت ضعیف شده و به گفته دکتری که ابتدا او را در بیمارستان ساسان مداوا کرده ، علائم حیاتی اش خوب است اما سطح هوشیاری اش به شدت پائین است.”

آقای رمضان کمال پس از هوشیاری گفته است که از سوی پاسیارها و زندانبانان مورد ضرب و شتم قرار گرفته است، تعدادی از زندانیان زندان رجاییشهر کرج نیز این موضوع را تأیید کردهاند.

پیش از این نیز موارد مختلفی از اعمال خشونت و ضرب و شتم زندانیان در زندان رجاییشهر کرج گزارش شده است. چندی پیش نیز مسئولین زندان رجایی شهر، با فرستادن چند زندانی امنیتیِ در حالِ اعتصاب به بندهای جرائم خطرناک، زندانیان عادی را تحریک کرده بودند که با تهدید و ضرب و شتم اعتصاب غذای آنان را بشکنند.

رمضان احمد کمال، سال ۸۷ بازداشت شد. هنگام بازداشت با پنج گلوله زخمی شد و بازوی دست راستش با اصابت گلوله به شدت آسیب دید.

عدم درمان جدی این زندانی سیاسی باعث شد که ماهیچه های دست او تحلیل رفته و زخم دچار عفونت شدید شود.

رمضان احمد کمال، از اهالی کوبانی سوریه که به اتهام عضویت در حزب کارگران کردستان ترکیه به ده سال حبس محکوم شده است، طی این مدت در زندان های مهاباد، قزوین، اوین و رجایی شهر زندانی بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر