۱۳۹۴ بهمن ۷, چهارشنبه

سعيد عابدينى كشيش ايرانى: در زندان اوين شكنجه ام كردن



سعید عابدینی کشیش آمریکایی- ایرانی که اخیرا در معاوضه زندانیان بین دولتهای ایران و آمریکا از زندان آزاد شده و به آمریکا بازگشته است، گفت چون حاضر نشده اعترافهای جعلی را امضا کند شکنجه شده و او را در سلول انفرادی حبس کردهاند.

 سعید عابدینی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکسنیوز که روز دوشنبه پنجم بهمن پخش شد، اظهار داشت در مدتی که در زندان اوین زندانی بوده بازجوها او را کتک زدهاند، او را همراه یک زندانی وابسته به القاعده در یک سلول انداختهاند و آن فرد تلاش کرده او را بکشد و شاهد لحظههای داد و فریاد افرادی بوده که از سلولها برای اجرای حکم اعدام منتقل میشدند.

او در بخشی از این مصاحبه گفت: «در جریان بازجویی یک بار مرا به شدت کتک زدند چون میخواستند به کارهایی اعتراف کنم که من انجام ندادهام. در واقع در اتاق دادگاه بود، قاضی در اتاق را بست و بازجوها شروع کردند به کتک زدن من. پس از آن معده من خونریزی کرد».

وی افزود: «بدترین چیزی که من در زندان دیدم لحظات بردن زندانیان سنی برای اجرای حکم اعدام بود. اکثرشان سنی بودند و بعضی از آنها زندانیان سیاسی بودند. میتوانم بگویم که اکثر آنها به خاطر عقاید مذهبی و دینشان اعدام شدند».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر