۱۳۹۳ آبان ۱۷, شنبه

قربانیان اسیدپاشی حداقل به ۶۰ عمل جراحی نیاز دارند





عضو هیئت مدیره انجمن جراحان پلاستیک و زیبائی ایران گفت نتایج جراحی پلاستیک این قربانیان مطلوب نیست زیرا جراحی پلاستیک آنان به یک یا دو عمل منتهی نشده و حداقل به ۶۰ عمل جراحی نیاز پیدا میکنند که روند درمان را به درازا کشانده و ممکن است تا ۱۰ سال نیز طول بکشد.

به گزارش هرانا به نقل از ایلنا؛ عضو هیئت مدیره انجمن جراحان پلاستیک و زیبائی ایران گفت: «زیبا شدن» با «سالم شدن» متفاوت است و قربانیان اسیدپاشی دیگر «زیبایی» خود را بهدست نمیآورند.

عبدالجلیل کلانترهرمزی وی اظهار داشت: قربانیان چنین حوادثی با مشکلات تامین هزینههای درمانی، بازیابی سلامتی و بازگشت به زندگی عادی روبهرو هستند.

وی در تشریح این دو موضوع عنوان کرد: نتایج جراحی پلاستیک این قربانیان مطلوب نیست، زیرا جراحی پلاستیک آنان به یک یا دو عمل منتهی نشده و حداقل به ۶۰ عمل جراحی نیاز پیدا میکنند که روند درمان را به درازا کشانده و ممکن است تا ۱۰ سال نیز طول بکشد.

وی افزود: در صورتی شاهد نتایج خوب جراحی خواهیم بود که ضایعه سوختگی کم باشد اما در حوادثی چون اسیدپاشی بهدلیل شدت جراحات، قربانی حتی نیاز به پیوند قرنیه نیز پیدا میکند.

وی با اشاره به «هزینهبر بودن» جراحیهای پلاستیک قربانیان اسیدپاشی ادامه داد: دولت موظف است در حوادثی مانند اسیدپاشی بهدلیل طولانی شدن روند درمان و جراحیهای مورد نیاز قربانیان هزینههای جراحی پلاستیک را متقبل و تامین کند.

عضو هیئت مدیره انجمن جراحان پلاستیک و زیبائی ایران افزود: در حال حاضر امکانات بیمارستانهای دولتی برای درمان قربانیان اسیدپاشی مناسب و کافی است اما بهدلیل مراجعات زیاد بیماران به بیمارستانها، روند درمان این قربانیان طولانی میشود.

به گفته وی قربانیان اسیدپاشی پس از عمل به دلیل عوارض جانبی که بر روی پوستشان دارند برای بازگشت به زندگی نیاز به روانشناس دارند؛ وقتی یک دهم صورت سالم میماند، برگشت به زندگی عادی مقاومت زیادی را میطلبد.

کلانترهرمزی در خاتمه خاطرنشان کرد: ظاهر و چهره برای آسیبدیدگان مهم است وقتی سیمای قربانی درست نباشد فرد احساس کمبود میکند آنها به زندگی روزانه خود میرسند اما به حالت عادی باز نمیگردند و خودشان بر این موضوع واقفند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر