۱۳۹۳ آذر ۹, یکشنبه

حمایت گسترده زندانیان سیاسی از اعتصاب زندانیان سیاسی کرد در زندان ارومیه



زندانیان سیاسی گوهردشت، زاهدان، سنندج و زندانهای جنوب ایران به حمایت از اعتصابغذای زندانیان سیاسی کرد در زندان ارومیه پیوستند
 برخی از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج در اقدامی هماهنگ، امروز یکشنبه ۹ آذرماه ۱۳۹۳، از دو خواستهی اصلی زندانیان سیاسی ارومیه مبنی بر داشتن بند سیاسی مستقل و توقف رفتارهای تبعیضآمیز و غیرانسانی در حق آنها، طی بیانیهیی حمایت کرده و با آنها همراهی کردند.
 در بخشی از این بیانیه آمده است: «با اینکه ما خواهان رفع اتهام و آزادی زندانیان سیاسی از زندانها هستیم، اما در شرایطی قرار گرفتهایم که نه میتوانیم صدایمان را به جایی برسانیم و نه میگذارند دوران سخت زندان را تحمل کنیم. مسئولان زندان با پراکنده ساختن زندانیان سیاسی و انتقال آنها به بندهای غیرسیاسی و همچنین انتقال زندانیان جرایم خطرناک از جمله زندانیان شرور و مواد مخدر و معتاد به بند زندانیان سیاسی، عملاً سعی در به خطر انداختن جان ما در زندان کردهاند. مأموران و بازجویان، زندانیان سیاسی را مورد ضرب و شتم قرار داده که از آن جمله حمله به بند 350 اوین بهعنوان نمونه ضرب و شتم آقایان بهنام ابراهیمزاده و محمد صدیق کبودوند و در زندان گوهردشت نیز کتک زدن زندانیان بیمار در حین انتقال به بیمارستان بهعنوان مثال ضرب و شتم شدید آقای لقمان مرادی بوده که شرایط تحمل زندان را برای ما عملاً ناممکن کردهاند» 
 این زندانیان سیاسی در پایان بیانیه ضمن اعلام حمایت از اعتصاب زندانیان سیاسی گفتهاند: «ما تعدادی از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج، از تمامی زندانیان سیاسی محبوس در زندانهای ایران میخواهیم که از این اعتصاب حمایت کرده و با آن همراه شوند. همچنین ما از تمام سازمانهای مدافع زندانیان، مدافعان حقوقبشر و نهادهای کمکرسان بینالمللی میخواهیم با انتشار بیانیه و برداشتن قدمهای عملی و واقعی نسبت به آزار و اذیت زندانیان سیاسی و تبعیض میان آنها با سایر زندانیان در ایران اعتراض کرده و خواستار توقف فوری اینگونه اقدامات ضدبشری شوند» 
 بر اساس این گزارش، تمامی زندانیان سیاسی کرد در تبعید واقع در زندانهای جنوب ایران نیز امروز یکشنبه 9آذرماه 1393، طی بیانیهی ضمن حمایت از زندانیان سیاسی ارومیه در این اعتراض عمومی با سایر زندانیان سیاسی ایران همراه شدند.
 در بیانیه زندانیان تبعیدی جنوب ایران آمده است: «یکی از سیاستهای مسئولان زندان، وزارت اطلاعات و دادگاه انقلاب رژیم ایران، نگهداری و تلفیق زندانیان سیاسی و مدنی با زندانیان دیگر با جرایمی از جمله سرقت، قتل و از این دست بوده و هدف از این کار نیز 1. عدم اعتراف به وجود زندانیان سیاسی در ایران 2. برانگیختن اختلاف در میان زندانیان سیاسی 3. ایجاد شک و گمان میان زندانیان سیاسی و کنترل کردن ارتباطات میان آنها 4. کاهش احساس همدردی و دوستی میان زندانیان سیاسی است. ما زندانیان سیاسی تبعیدی کرد در زندانهای جنوب ایران، ضمن محکوم کردن این عمل غیرانسانی که همه زندانیان در تبعید، همهی این دردها را به سختترین شیوه تجربه کردهایم، پشتیبانی خود را از اعتصابکنندگان زندان ارومیه اعلام داشته و از همهی مجامع بینالمللی پشتیبان حقوقبشر، میخواهیم که از هر راهی که میسر است از این زندانیان پشتیبانی کرده و از هر فرصتی جهت ایجاد فشار بر این رژیم استفاده کنند» 
 همچنین زندانیان سیاسی در زندانهای سنندج و زاهدان دیروز شنبه 8آذرماه ۱۳۹۳، در نهمین روز از اعتصابغذای زندانیان سیاسی کرد در زندان ارومیه، ضمن حمایت از اعتصابغذای زندانیان ارومیه، با انتشار بیانیههایی جدا اعلام داشتهاند که در صورت عدم رسیدگی به خواستههای اعتصاب کنندگان، آنها نیز به اعتصابغذا دست خواهند زد.
 در بخشی از بیانیه زندانیان سنندج آمده: «ما جمعی از زندانیان سیاسی در زندان مرکزی سنندج، از اعتصابغذای قهرمانانهی زندانیان سیاسی ارومیه در جهت مقابله، مقاومت و مبارزه با این یورش ددمنشانه و نیل به خواستههای آنان بهخصوص وجود بند مستقل سیاسی حمایت میکنیم» 
لازم به ذکر است که ظرف 10روز گذشته حدود 30تن از زندانیان سیاسی زندان مرکزی ارومیه طی یک حرکت هماهنگ دست به اعتصابغذا زدهاند. گفته شده در دهمین روز از این اعتصاب غذا، حال چند تن از این زندانیان رو به وخامت گذاشته اما همچنان این اعتصابغذا ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر