۱۳۹۳ آبان ۱۷, شنبه

پرده‌برداشتن از راز پارچین


افشاگری-مقاومت-ایران-در-واشینگتن

افشاگری جدید مقاومت ایران 
روز جمعه 16آبان 93، مقاومت ایران طی یک کنفرانس مطبوعاتی در دفتر شورای ملی مقاومت در واشینگتن از جزییات جدیدی از پنهانکاریهای هستهیی رژیم آخوندی در تأسیسات نظامی پارچین در راستای دسترسی به بمب اتمی پرده برداشت و نصب مخفیانه مخازن انفجاری در این تأسیسات را فاش کرد. 

سونا صمصمامی: 
این گزارش توسط شبکه سازمان مجاهدین خلق ایران در داخل کشور و مشخصاً با اتکا به دهها گزارش از منابع مختلف شامل مقامها، متخصصان و تکنوکراتها در ارگانهای حکومتی تدوین شده است؛ از جمله سازمان انرژی اتمی، سازمان پژوهشهای نوین دفاعی (سپند) و همچنین ارگانهای نظامی از جمله وزارت دفاع و سپاه پاسداران. 

بهخاطر حساسیت فوقالعاده این موضوع برای رژیم، گرد آوردی جزئیات این گزارش، از نخستین ماههای سال 2012 شروع شد و تا اواخر سپتامبر 2014 بهطول انجامید. 

مقاومت ایران در این کنفرانس مطبوعاتی فاش ساخت: 
دو مخزن انفجاری با مختصات خاص برای آزمایشات ویژه بهمنظور استفاده در آزمایشهای ضربه انفجاری در پروژه تسلیحات هستهیی توسط شرکت آذر آب، از شرکتهای قرارگاه (ضد) خاتم الانبیا از ارگانهای سپاه پاسداران تولید شدند. حساسیت پروژه بهعنوان پروژه خاص با اطلاعات طبقهبندی شده بهحدی بود که فقط دو نفر در این شرکت طرح کامل ساخت را داشتند. 

طراحی و نصب این مخزن تحت نظارت سعید برجی، از افسران سپاه پاسداران، کارشناس انفجار، مسئول وقت سایت متفاض، از زیر مجموعههای سپند و از مهرههای نزدیک به پاسدار محسن فخریزاده صورت گرفت. 

ویچسلاو وی دانیلنکو متخصص اوکراینی که در آن زمان در ایران بود و با رژیم ایران در زمینه انفجار ضربه همکاری میکرد در طراحی و نصب این مخزن با سعید برجی همکاری میکرد. 

بنا به افشاگری جدید مقاومت ایران درباره فعالیتهای مخفی رژیم در تأسیسات نظامی پارچین: یکی از این دو مخزن در اواخر سالهای 2000 تا 2001 توسط وزارت دفاع رژیم در پارچین نصب شد. 

در سالهای بعد رژیم بهدنبال جذب متخصصان ضربه و انفجار از روسیه سفید نیز بود و برای این کار شرکتهای مشخصی از جمله شرکت سهامی خاص «سینتا» به مدیریت یک فرد اهل روسیه سفید نیز ثبت کرد. 

پروژه مخازن انفجاری که در پارچین نصب شد و مورد استفاده قرار گرفت، از ابتدا توسط ارگان مسئول ساخت تسلیحات اتمی به نام مرکز تحقیقات فیزیک در آن زمان، که امروز نام آن سازمان پژوهشهای نوین دفاعی (سپند) است، شروع شد و رژیم برای این پروژه از نامهای پوششی استفاده میکرد. 

در کنفرانس مطبوعاتی در دفتر شورای ملی مقاومت در واشینگتن همچنین فاش شد که دفتر همکاریهای فنآوری و نوآوری ریاستجمهوری رژیم، که درگیر دور زدن تحریمها و کسب اطلاعات غیرقانونی در زمینه سلاحهای کشتار جمعی از جمله سلاح اتمی است، در جذب و بهکارگیری متخصصان از روسیه، روسیه سفید و اوکراین در رابطه با فعالیتهای هستهیی وزارت دفاع فعال شدند. آنها مشخصاً در جذب دانیلنکو متخصص اوکراینی و حل نیازهای او، نقش مستقیم و فعال داشتند. 

سعید برجی، افسر سپاه پاسداران، از زمان ورود ویچسلاو وی دانیلنکو به ایران تا زمانی که او کشور را ترک کرد، در رابطه با این پروژه بهصورت تنگاتنگ با او کار کرد؛ وی تجربیات داینلنکو در زمینه نانو الماس و انفجار ضربه و سایر بخشهای بمب اتمی اخذ کرد. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر