۱۳۹۳ آبان ۲۸, چهارشنبه

مریم رجوی: پرونده وحشتناک حقوق‌بشر رژیم باید به شورای امنیت ارجاع شود




تصویب شصت و یکمین قطعنامه محکومیت نقض وحشیانه و سیستماتیک حقوقبشر در ایران توسط ملل متحد

روز سهشنبه 27آبان (18نوامبر) خانم مریم رجوی، رئیسجمهور برگزیده مقاومت، ضمن استقبال از صدور شصت و یکمین قطعنامه محکومیت درباره نقض وحشیانه و سیستماتیک حقوقبشر در ایران تحت حاکمیت آخوندها، توسط کمیته سوم مجمع عمومی ملل متحد، گفت: این قطعنامه هیچ تردیدی باقی نمیگذارد که «پرونده وحشتناک حقوقبشر رژیم آخوندی برای اتخاذ اقدامهای لازمالاجرا و بازدارنده باید به شورای امنیت ارجاع شود و مسئولان 120هزار اعدام سیاسی به عدالت سپرده شوند».

وی افزود: در حالی که این قطعنامه تمام عرصههای جنایت و تبهکاری رژیم ولایتفقیه را در بر نمیگیرد، اما بهروشنی نشان میدهد این رژیم تمام مواد 30گانه اعلامیه جهانی حقوقبشر را زیر پا گذاشته است. بهعلاوه تصریح میکند که آخوندها «کنوانسیون حقوق کودک»، «میثاق بینالمللی حقوق مدنی و سیاسی» و «قانون بینالمللی» را نقض میکنند.

رجوی گفت: روند فزاینده نقض حقوقبشر در ایران مانند «افزایش بیسابقه اعدامها، موج حملات اسیدپاشی سازمانیافته دولتی علیه زنان ایران و استمرار سرکوب اقلیتهای قومی و مذهبی، بلاگرها، خبرنگاران و فعالان بیانگر ترس رژیم از نارضایتی رشدیابنده عمومی است».

با وجود چنین اعمال موحشی که در قطعنامه مللمتحد بارها بر خصلت نظاممند (سیستماتیک) و هدفمند بودن آن تأکید شده است، ادامه روابط سیاسی، دیپلوماتیک و تجاری با این رژیم کمترین مشروعیتی ندارد. مماشات و امتیاز دادنهای شرمآور به این رژیم و نامهنگاری برای ولیفقیه جنایتکار آن، شریک کردن آن در مقابله با داعش در عراق یا سکوت در قبال مشارکت همهجانبه این رژیم و شبهنظامیان تروریست وابسته به آن در کشتار مردم عراق و سوریه، هیچ مفهومی جز تشویق این رژیم به ادامه و تشدید جنایت ندارد.

از این همه بیاعتنایی به قساوت و سرکوبگری این رژیم، به راستی قلب و روح مردم جهان جریحهدار است. بهخصوص که جنایتهای هولناک آخوندها علیه مردم ایران، از آنجا که با سکوت دولتهای غرب روبهرو میشود، سرچشمه گسترش تروریسم و بنیادگرایی و جنگافروزی این رژیم در سراسر منطقه شده و صلح و امنیت جهان را به خطر انداخته است.

به همین دلیل تأکید میکنیم که «مذاکرات هستهیی نباید بهانهیی برای چشمپوشی بر نقض فاحش حقوقبشر در ایران باشد».

رئیسجمهور برگزیده مقاومت با اشاره به تصریح این قطعنامه درباره بیپاسخ ماندن درخواستهای مکرر گزارشگران مللمتحد برای بازدید از ایران در 9سال گذشته گفت: این رژیم حتی اگر بازرسان مللمتحد را برای بازدید از برخی سایتهای اتمی خود بپذیرد، هرگز درهای شکنجهگاههای خود را به روی ناظران بینالمللی باز نخواهد کرد. زیرا جهان خواهد دید که آخوندها در پشت دیوارها به اعمال شقاوتباری، صدبار بدتر از داعش، مشغولند.

به همین دلیل استقرار حقوقبشر در ایران تنها با سرنگونی فاشیسم دینی و استقرار دموکراسی حاکمیت مردمی امکانپذیر است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر