۱۳۹۳ بهمن ۲۵, شنبه

فاش شدن جزییاتی از شبکه قاچاق سلاح رژیم ایران در خاورمیانه و شمال آفریقا



خبرگزاری فاکس نیوز جزییات جدیدی از فعالیتهای یک شبکه قاچاق سلاح متعلق به نیروی تروریستی قدس در خاورمیانه و شمال آفریقا را افشا کرد. 
فاکس نیوز نوشت: در حالیکه درگیری و جنگ خانگی در خاورمیانه و شمال آفریقا در جریان است، یک (واحد) مخفی وابسته به رژیم ایران سوخت این خونریزی را تأمین میکند. واحد 190 از نیروی قدس ، ارتش مخفی سپاه پاسداران نزدیک به24نفر را به استخدام درآورده است که سالهاست به این منطقه جنگی سلاح قاچاق میکند. یک تحقیقات همهجانبه از زمین، هوا و دریا به این نتیجه انجامید که نیروی قدس برای حزبالله، و حالا به حوثیهای یمن سلاح تأمین میکند. فاکس نیوز از یک سرویس مخفی غربی اسم فردی را که نقش کلیدی در واحد 190 دارد را بهدست آورده است: بهنام شهریاری متولد 1968 در اردبیل در شمال شرقی ایران.
فاکس نیوز افزود: در ماه می2007 وقتیکه ترکیه یک کانتینر مملو از خمپاره 122 و مواد منفجره را توقیف کرد که از طریق سوریه برای حزبالله ارسال میشد و ناقض قطعنامه 1717 شورای امنیت بود، امضای شهریاری بر روی سند آن بود.
بنا بر گفته سرویس اطلاعاتی غربی که به فاکس نیوز رسیده است یک آشیانه در بخش غیرنظامی فرود گاه بینالمللی تهران، نزدیک به ترمینال هوایی ایران، بهعنوان انبار برای واحد 190 مکرراً مورد استفاده قرار میگیرد.
عملاً وزارت خزانهداری آمریکا تحریمی را بر شرکتهایی که بهوسیله واحد 190 نیروی قدس، با نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای ارسال سلاح به حزبالله و بقیه گروههای تروریستی در خاورمیانه مورد استفاده قرار میگیرند اعمال کرده است.
سخنگوی پنتاگون دریادار جان کربی سهشنبه به خبرنگاران گفت: ما میدانیم که بین حوثیها و تهران روابطی وجود دارد. ما در چندین نوبت بسیار واضح نگرانیهایمان را نسبت به این روابــط آشکار کردهایم... 
... در اکتبر 2012 انفجارها خارطوم را لرزاند. فیلمی از آن شب کارخانهای را در قسمت جنوب غربی پایتخت سودان نشان میدهد. آن محل جایی است که رژیم ایران در آنجا سلاح انبار کرده بود. مقامات اطلاعاتی میگویند که آنها میخواستند این سلاحها را از طریق راه زمینی از مصر به نوار غزه و جاهای دیگر در خاورمیانه ارسال کنند.
ایزن اشتاد توضیح میدهد که ظاهراً، آن محل مجمتمعی بود که ممکن است از موقعیت ان برای نقلو انتقال استفاده میشد. مقامهای رژیم ایران میتوانند تسلیحات را از ایران به شهر پورت سودان در شمال این کشور بیاورند و بعد آن تسلیحات را به محل ترانزیت ببرند و منتظر بمانند تا در زمان مناسب مجدداً به مناطقی مثل غزه و یا دیگر نقاط آفریقا انتقال داده شود.
در آن هنگام گزارش شد که 8 فروند جت اف 15 اسرائیلی انبار سلاحهای رژیم ایران در سودان را در آن شب بمباران کردند... 
... اثر انگشت رژیم ایران در تمامی نقلو انتقال غیرقانونی در سرتاسر منطقه رویت شده است.
در اکتبر 2010، نیروهای امنیتی نیجریه یک عضو نیروی قدس رژیم ایران را بازداشت کردند. این بازداشت بعد از توقیف یک محموله از گلولههای خمپاره و موشکهای مختلف که به مقصد گامبیا بارگیری شده بود، انجام شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر