۱۳۹۳ اسفند ۶, چهارشنبه

وجود تأسیسات هسته ای زیرزمینی در شمال شرق تهران



خبرگزاري آلمان گزارش داد كه "شورای ملی مقاومت" مدعی است در تهران تأسیساتی زیرزمینی برای ساخت سانتریفوژهای نسل جدید وجود دارد. این سازمان برای نخستین بار فعالیتهای هسته ای ایران را برملا کرد.
خبرگزاری آلمان به نقل از سونا صمصامی، نماینده "شورای ملی مقاوت" در آمریکا نوشته است: «اگر عزم آمریکا برای جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به تسلیحات هسته ای جدی است، باید گفت وگوهای هسته ای را به بازدید آژانس بین المللی انرژی اتمی از سایت لویزان – ۳ مشروط کند».
بر این اساس، "تأسیسات زیرزمینی لویزان – ۳" در فاصله سالهای ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ ساخته شده؛ متشکل از آزمایشگاه هایی است که با تونل به هم راه دارند؛ تحت پوشش نهادهای وابسته به وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی فعالیت میکند و در آن تحقیق روی سانتریفوژهای نسل جدید و ساخت این دستگاه ها صورت می گیرد.
"شورای ملی مقاومت" ادعا میکند که اطلاعات خود را از "منابع بلندپایه رژیم ایران و دستاندرکاران پروژه های تولید تسلیحات هسته ای" دریافت کرده و درستی آنها "به دقت بررسی شده است". از قرار معلوم، این اطلاعات در اختیار دولت آمریکا هم قرار داده شده اند.
"شورای ملی مقاومت" در سال ۲۰۰۲ در پاریس بخشهایی از برنامه ی هسته ای ایران را برملا کرد و حساسیت جامعه جهانی به فعالیتهای اتمی این کشور را برانگیخت. 
گفتني است كه آخوند حسن روحاني رئیس جمهور رژيم اخيرا در يك سخنراني گفته بود:
”در زمینه علوم هسته یی در حال پیشرفت هستیم، ما در دولت یازدهم در زمینه هسته یی پیشرفتهای بسیار مهمی کردیم، منتها مذاکرات هسته یی از بس که پر سر و صدا است این فعالیت رو یک کم تحت الشعاع قرار داده، والا با شتاب بیشتر در دولت یازدهم در زمینه این فناوری ما داریم تلاش می کنیم این نکته رو همه به خاطر داشته باشیم، نه تنها دولت یازدهم در جمهوری اسلامی ایران برای پیشرفت در علم و دانش ما از کسی اجازه نمی گیریم و نخواهیم گرفت. هیچکس به ذهنش نیاد چون ما داریم با دنیا نزدیک می شیم، تعامل می کنیم، مذاکره کنیم بحث می کنیم پس می خواهیم این یکی علم رو کنار بگذاریم، کار ما اینه گاهی وقتها برخی از کلمات، برخی از جملات برخی از موضع گیری کمک میکنه به دشمن در بهانه گیریش یا اینکه آن اتهامات بی اساس و ناروایی که بر ملت ایران داره بره بگرده لا به لای این کلمات یک چیزی رو پیدا بکنه بگه ببینید، اینها هم دارن اعتراف میکنند.”
شايد منظورشان همين بود كه افشا شد!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر