۱۳۹۴ شهریور ۲, دوشنبه

کمپ لیبرتی: جلوگیری از رفتن ۸ بیمار به بیمارستان برای جراحی چشم و درمان گوش


روز یکشنبه اول شهریور (23 اوت) مأموران عراقی به دستور کمیته سرکوب ساکنان لیبرتی تحت نظر فالح فیاض مشاور امنیت ملی دولت عراق، برای دومین بار از رفتن چهار بیمار که از مدتها قبل قرارهای جراحی چشم در بیمارستانی در بغداد داشتند، جلوگیری کردند. این کمیته همچنین با انتقال چهار بیمار دیگر که برای معالجه گوش باید روز پنجشنبه 5شهریور (27 اوت) به بیمارستانی در بغداد بروند، مخالفت کرده است. پیش از این در روز 25مرداد نیروهای عراقی از انتقال همین هشت بیمار به بیمارستان جلوگیری کرده بودند.
نمایندگان ساکنان، این موضوع را بهطور مکرر به اطلاع یونامی و سفارت آمریکا رسانده است اما به جایی نرسیده است.
از سوی دیگر از هفته گذشته نیروهای عراقی مانع ورود لباسهای خریداری شده توسط ساکنان و همچنین پارچههای مورد نیاز آنها به داخل کمپ شدهاند. این در حالیست که نمایندگان ساکنان از قبل خبر خرید لباس و روز آمدن خودروی حامل لباس را با جزییات به یونامی اطلاع داده بودند.
نیروهای تحتامر فالح فیاض که محاصره هفتساله اشرف و لیبرتی و شش قتلعام زیر نظر او صورت گرفته است با شدت بخشیدن محاصره لیبرتی برای پنجمین هفته از ورود اقلام پایهیی مورد نیاز ساکنان جلوگیری میکنند.
محاصره پزشکی و لجستیکی لیبرتی نقض فاحش استانداردهای حقوقبشری و انساندوستانه و نقض آشکار یادداشت تفاهم امضا شده بین مللمتحد و دولت عراق در 25دسامبر 2011 و یک اقدام مجرمانه است.
مقاومت ایران با توجه به تعهدات مکتوب و مکرر دولت آمریکا و مللمتحد در قبال امنیت و سلامت ساکنان لیبرتی، خواهان اقدام فوری برای پایان دادن به این محاصره ضدانسانی بهویژه تأمین دسترسی آزادانه و بیقید و شرط ساکنان به خدمات پزشکی است.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر