۱۳۹۴ مرداد ۲۲, پنجشنبه

چهل و شش امین روز بازداشت اسماعیل عبدی


امروز در حالی چهل و شش امین روز بازداشت اسماعیل عبدی را پشت سر گذاشته ایم که هنوز اتهام مشخصی، به خانواده اش اعلام نشده است و از سوی دیگر برادر آقای عبدی گزارشی را تهیه نموده که برای آگاهی همکاران و دوستان منتشر کرده است.

روز یکشنبه ۱۸ مرداد اسماعیل عبدی با خانواده ی خود گفتگویی تلفنی داشته است، همسر وی حال عمومی او را مثبت ارزیابی نمود و روحیه اش را خوب دانسته است، دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران در پاسخ به چگونگی وضعیت پرونده اش گفت:ا”حتمالا در یکی دو هفته آینده وضعیت پرونده در شعبه دوم بازپرسی مشخص خواهدشد”.

در خبری دیگر و در پی سفر هفته گذشته رییس جمهور به شهرستان اسلام شهر، برادر اسماعیل عبدی گزارشی را تهیه نموده و برای آگاهی همکاران و دوستان منتشر کرده است، در ادامه متن گزارش را بخوانید:

باسلام به تمام همکاران و همراهان آقای عبدی.

در سفر روز پنج شنبه ریاست جمهور به شهرستان اسلامشهر، پدرم با تنظیم و تهیه دو نامه برای رییس دفتر ریاست جمهور و گروه همراه، توضیحاتی درباره روند دستگیری، بازجویی و اتهامات او نوشت.

پدر اسماعیل عبدی در نامه ها تاکید کرده است که یکی از اتهامات پسرش عضویت در کانون صنفی معلمان است و از رییس جمهور خواسته است پیگیر وضع پسرش باشد.

پدرم از رییس جمهور پرسیده است که اگر کانون صنفی معلمان غیرقانونی است، چرا جلوی فعالیتش گرفته نمی شود، و اگر قانونی است، چرا اعضای آن دستگیر می شوند.

علت رفتار دوگانه دستگاهای قضایی و اطلاعاتی با اشخاص منتقد دولت و فعالان صنفی به چه دلیل است.

در بخش دیگری از این نامه ها به برخی از مشکلات اسماعیل و خانواده و سه فرزندش اشاره شده است.

پس از تحویل نامه ها به نزدیکان رییس جمهور، روز شنبه از دفتر ریاست جمهوری با پدرم تماس گرفتند وکدملی و مشخصات کامل اسماعیل و پدرم را خواستند و گفتند شخص رییس جمهور گفته اند هیچ معلم فعال صنفی نباید در زندان بماند.

لازم به ذکر می باشد، روز یکشنبه ۳۱ خرداد ماه، هنگامی که آقای عبدی قصد مسافرت به ارمنستان داشت، ضمن ضبط پاسپورت از خروج وی ممانعت به عمل آمد.

اسماعیل عبدی که سابقه بازداشت نیز دارد و در آخرین مورد به ده سال حبس محکوم شده است، در اردیبهشت ماه و همزمان با تجمعات اعتراضی معلمان در سراسر کشور، احضار و عدم اجرای حکم حبس وی منوط به استعفا شده بود، این استعفا مورد قبول هیئت مدیره کانون صنفی معلمان قرار نگرفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر