۱۳۹۴ مرداد ۱۸, یکشنبه

دو زندانی سیاسی محکوم به اعدام به انفرادی منتقل شدند

سیروان نژاوی و علی احمد سلیمان دو زندانی سیاسی کرد محکوم به اعدام به سلول های انفرادی زندان تبریز منتقل شدند.

علی احمد سلیمان از چهار روز پیش و سیروان نژاوی دیگر زندانی سیاسی از دیروز شنبه هفدهم مرداد ماه به سلول های انفرادی زندان تبریز منتقل شده اند.

حسین نژاوی برادر سیروان نژاوی در گفتگویی با گزارشگر هرانا ضمن تأیید انتقال برادرش به سلول انفرادی گفت: “سیروان هیچ تماسی با ما نگرفته و آخرین تماس وی دیروز ساعت سه بعد از ظهر بوده است ولی امروز دوستانش خبر دادند که به انفرادی منتقل شده و بعضی ها هم از احتمال اجرای حکمش گفته اند.”

به گفته وی پرونده سیروان نژاوی توقف اجرای حکم داشته و از سوی مسئولین قضایی هیچ تماسی با آنها گرفته نشده و برای آخرین ملاقات نیز فراخوانده نشده اند.

«سیروان نژاوی» در ۱۴ تیرماه ۱٣۹۰، در شهر کرج بازداشت و به اتهام “محاربه از طریق عضویت در پژاک” به اعدام محکوم شد. این حکم در ۲۳ فرودینماه ۱٣۹۱، در شعبه یک دادگاه انقلاب مهاباد به ریاست قاضی جوادیکیا صادر شد، این زندانی سیاسی بدون بدون داشتن وکیل تعیینی به اعدام محکوم شد و حکم صادره در نهایت در شعبه ٣۱ دیوان عالی کشور، تایید و به وکیل وی ابلاغ شد.

علی احمد سلیمان نیز تبعه کرد کشور عراق است که به اتهام ارتباط با پژاک و قتل دو تن از اعضای سپاه پاسداران به حبس و قصاص محکوم شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر