۱۳۹۴ مرداد ۳۰, جمعه

میثاق یزدان نژاد؛ هشت سال پس از بازداشت


میثاق یزدان نژاد، زندانی سیاسی در وضعیتی هشتمین سال زندان خود را سپری میکند که در تمام این سالها از مرخصی محروم بوده و باید منتظر سه سال تبعید در زندان سمنان باشد.

میثاق یزدان نژاد که در سال ۸۶ توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد، در تمام طول این سالها از مرخصی محروم بوده است.

به نقل از خانواده این زندانی سیاسی، میثاق یزدان نژاد که متولد ۱۳۶۵ است در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب و توسط صلواتی به ۱۰ سال زندان محکوم شد.

بنا بر همین گزارش این زندانی سیاسی علاوه بر این حکم، در دادگاه شهرری به اتهامات مشابه محاکمه شده بود که نهایتا حکم سه سال تبعید در زندان سمنان را از دستگاه قضایی ایران دریافت کرد.

خانواده ایشان در ارتباط با احکام این زندانی سیاسی به خبرنگار هرانا گفتند: “ایشون یک حکم ده سال داشت که توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، صلواتی به ایشان داده شد که هشت سال آن گذشته است. بعد حکمی را از دادگاه شهرری داشتند که اول پنج سال بود و بعد به چهار و سه سال تنها تبعید به شهر سمنان بود. این تبعید تنها در شهر بود و نه در زندان. اما بعد توسط شعبه ۳۶ تجدیدنظر این حکم تبدیل به سه سال تبعید در زندان سمنان شد.”

بنا به سخنان خانواده ووضعیت پرونده این زندانی سیاسی، میثاق یزدان نژاد که در بیست و یک سالگی بازداشت شده، جمعا با حکمی ۱۳ ساله روبروست که امروز هشت سال از آن را گذرانده است.

خانواده این زندانی سیاسی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا برای آزادی مشروط ایشان اقدامی انجام شده است یا خیر گفتند: “با توجه به اینکه حکم تبعید در شهر سمنان ایشان تبدیل به حکم تبعید در زندان می شود، قطعا توقع موافقت با آزادی ایشان نخواهد بود.”

میثاق یزداننژاد، دنشجوی رشتۀ مترجمی پیام نور، در تاریخ ۱۹ شهریورماه ۱۳۸۶ توسط مامورین وزارت اطلاعات دستگیر  و توسط قاضی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران و همچنین دادگاه انقلاب شهرری و پس از تبدیل حکم در شعبه ۳۶ تجدیدنظر، جمعا به ۱۳ سال زندان به دلیل شرکت در مراسم نوزدهمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی سال ۶۷ محکوم شد، این زندانی در حال سپری کردن هشتمین سال حبس خود در زندان رجایی شهر است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر