۱۳۹۳ خرداد ۳۰, جمعه

بیانیه اد رویس: نقض فاحش و گسترده حقوق بشر در دوره روحانی ادامه دارد


اد رویس، رئیس کمیته خارجی مجلس نمایندگان آمریکا
اد رویس رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در افتتاح جلسه استماع در مورد وضعیت وحشتناک حقوق بشر در ایران در دوره روحانی بیانیه یی صادر کرد. 
در این بیانیه آمده است: 
رژیم ایران کماکان در نقض فاحش حقوق بشر دست دارد و حتی همین الآن که ما این جا نشسته ایم نقض حقوق بشر را در مقیاسهای وسیعی ادامه داده است. حداقل 750نفر بدون پروسدور قانونی طی سال گذشته در ایران اعدام شده اند و این اعدامها در دوره روحانی بوده است. 

بیخود نیست که رژیم ایران هر بار گزارشگر ویژه حقوق بشر ایران را دست به سر کرده است. من می دانم که برخی فکر کردند انتخاب روحانی ممکن است یک نقطه چرخش باشد. من هم امیدوار بودم چنین باشد اما فکر می کنم باید به یاد داشته باشیم که او کسی است که از شبه نظامیان بسیج در ایران خواست تا بی رحمانه دانشجویان معترض را سرکوب کنند. بیش از 10 دانشجو در اعتراضات 1999 کشته، بیش از 1000تن دستگیر و بیش از چندصد تن شکنجه شدند ما باید علیه این بدرفتاریها صدای خود را بلند کنیم ما مسئولیت اخلاقی داریم که به ایرانیان نشان دهیم که آنچه برای آنها رخ می دهد و موضوعات حقوق بشری، برای ما اهمیت دارد. متأسفانه من بیم دارم که تعامل دولت اوباما با رژیم ایران، به آنها این علامت را بدهد که ما فقط بر روی برنامه اتمی تهران متمرکز هستیم - و مسأله ای نیست چه تعداد از زنان و مردان به خاطر بیان خواست خود برای تغییر در ایران، مورد ضرب و شتم قرار می گیرند یا شکنجه می شوند یا مورد تجاوز قرار می گیرند و یا کشته می شوند. البته برنامه اتمی رژیم ایران یک نگرانی مهم در زمینه امنیت ملی است اما تمرکز بر روی کاراکتر شبه نظامی رژیم ایران نیز درست به همان اندازه برای منافع امنیتی آمریکا مهم است. این که این رژیم چگونه با مردم خود رفتار می کند، شاخص خوبی از این است که با همسایگان خود چگونه رفتار خواهد کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر