۱۳۹۳ تیر ۶, جمعه

سناتور جان مک کین: نباید مذاکرات اتمی بر حقوق بشر سایه بیاندازد


مک کین

سناتور جان مک کین کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا 2008 در پیامی به گردهمایی بزرگ مقاومت ایران گفت: باعث افتخار من است این که برای دموکراسی دعوت شده ام و از این که امکان این را ندارم که حضورا در برنامه شرکت کنم عمیقاً متأسفم. این فرصتی بسیار مغتنم است که به بحث پیرامون دموکراسی و حراست از حقوق بشر بنیادین در ایران بپردازیم. ما نمی توانیم اجازه بدهیم که مذاکرات حول یک توافق اتمی بر وضعیت حقوق بشر در ایران که هر روز بدتر و بدتر می شود سایه بیندازد. مردم ایران کما کان در معرض نقض شدید و سیستماتیک حقوق مدنی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شان هستند. رژیم ایران همزمان با ادامه دادن به نقض حقوق شهروندان ایران، کانون بی ثباتی در کل منطقه و حامی تروریسم در سراسر جهان است. اقدامات بیشتری ضروری است تا بتوان به صورت همه جانبه با چالشی که رژیم ایران ایجاد کرده رو در رو شد. و با تهدیدات ناشی از اقدامات خطرناک این رژیم مقابله کرد، این عمیقاً مهم است که ایالات متحدهٴ آمریکا اقدامات بیشتری انجام بدهد که به اشرفی ها در کمپ لیبرتی کمک کند. ایالات متحدهٴ آمریکا قول حفاظت به ساکنان اشرف در ازای تصمیم آنها برای تحویل دادن سلاحهایشان داد. ما بایستی این را به رسمیت بشناسیم که ایالات متحدهٴ آمریکا مسئولیت دارد، به تضمینی که به آنها داده است عمل کند، و اطمینان حاصل کند که تعهد نقض شده ما به لکه یی بر وجهه ایالات متحدهٴ آمریکا تبدیل نشود. من از همهٴ شما به خاطر شرکت در این برنامه و به خاطر تعهدتان به یک آرمان عدالتجویانه تشکر می کنم. من همهٴ شما را تشویق می کنم که به جنگتان برای دموکراسی و حقوق بشر نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان ادامه بدهید. من قول می دهم که هرگز از این تعهد دست نخواهم کشید تا زمانی که تک تک ساکنان اشرف و لیبرتی به طور آزادانه بتوانند به هرکجا که می خواهند بروند و امیدوارم که بسیاری از آنها به ایالات متحده آمریکا بیایند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر