۱۳۹۳ تیر ۱, یکشنبه

بیانیه اکثریت سنای ایتالیا در آستانه گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس

حمایت از حقوق بشر و دموکراسی در ایران 
فراخوان به تأمین حفاظت بین المللی برای لیبرتی 
ارجاع پرونده نقض حقوق بشر در ایران به ویژه قتل عام 30هزار زندانی سیاسی و پرونده قتل عام اول سپتامبر 2013 در اشرف به شورای امنیت ملل متحد و دادگاه بین المللی جنایی و سپردن مسئولان جنایت به عدالت 
حمایت از برنامه 10 ماده یی مریم رجوی برای تغییر دموکراتیک در ایران 

نقض وخیم و سیستماتیک حقوق بشر در ایران با شدت تمام ادامه دارد. دیکتاتوری دینی حاکم به نحو بی رحمانه ای جوانان، زنان، اقلیتهای قومی و مذهبی و تمامی مخالفان را سرکوب می کند. در 9ماه پس از روی کارآمدن روحانی بیش از 700تن اعدام شده اند که 200 مورد آن به سه ماه اول 2014 تعلق دارد. 

این به خوبی نشان می دهد که هیچ تغییری در زمان روحانی در ایران در کار نبوده است. اما متأسفانه جامعه جهانی به خاطر منافع اقتصادی و تحت الشعاع مذاکرات اتمی، بر وضعیت فاجعه بار حقوق بشر در ایران چشم بسته است. 

به موازات سرکوب داخلی، فاشیسم دینی حاکم بر ایران، حدود 3000 پناهنده ایرانی در کمپ لیبرتی در عراق را از طریق دولت این کشور تحت شدیدترین اقدامات سرکوبگرانه قرار داده است. در حالی که لیبرتی در سال 2013 چهار بار هدف حملات موشکی قرار گرفته است، دولت عراق از اجرای حداقل تدابیر امنیتی در این کمپ جلوگیری می کند 

دیکتاتوری مذهبی برای مقابله با بحرانهای عمیق داخلی و خارجی، علاوه بر سرکوب داخلی به صدور تروریسم و جنگ افروزی در منطقه از جمله در سوریه و عراق و لبنان و به برنامه مخفی خود جهت دستیابی به بمب اتمی ادامه می دهد. 

با توجه به نکات فوق ما امضا کنندگان بر مطالب زیر تأکید می کنیم: 
- پرونده نقض حقوق بشر رژیم ایران به ویژه قتل عام 30هزار زندانی سیاسی در 1988 و همچنین پرونده قتل عام اول سپتامبر 2013 در اشرف باید به شورای امنیت ملل متحد و دادگاه بین المللی جنایی ارجاع شود و مسئولان به عدالت سپرده شوند. 
-آمریکا و ملل متحد باید دولت عراق را به آزادی 7 گروگان اشرفی و تأمین الزامات حداقل حفاظتی در لیبرتی وادار کنند و یک تیم ناظر ملل متحد را به طور 24ساعته در داخل لیبرتی مستقر سازند. ما به انتقال فوری همه ساکنان لیبرتی به آمریکا و اتحادیه اروپا فراخوان می دهیم، اما تا زمانیکه ساکنان در عراق هستند امنیت و سلامت آنها را تضمین کنند. 
-ما از راه حل سوم مریم رجوی برای تغییر دموکراتیک در ایران به دست مردم ایران و مقاومت سازمان یافته آنها و از طرح 10 ماده یی مریم رجوی برای آینده ایران دفاع می کنیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر