۱۳۹۳ تیر ۴, چهارشنبه

جان بولتون: رژیم ایران، تهدید و دشمن اصلى



تلویزیون فاکس نیوز: امروزه منافع آمریکا در عراق چیست؟ اگر که منافعی وجود داشته باشد. 

جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد: فکر می کنم ما یک منافع مادی گسترده یی در عراق و در این درگیریهای اخیر داریم. نتایج حاصل از این بحران، برای ما، بسیار حائز اهمیت است. این به معنی آن نیست که ما از لحاظ نظامی وارد شویم. اگر ما درست محاسبه کنیم تهدید اصلی ما در منطقه، هنوز رژیم ایران است. تهدید اتمی شدن این رژیم و همچنین پشتیبانی مالی و تسلیحاتی آن از تروریستها در سراسر جهان می باشد. این یکی از دلایل اصلی است که اگر من بودم، مشاوران نظامی ام را وارد صحنه عراق نمی کردم و به هیچ صورتی با رژیم مالکی وارد همکاری نمی شدم. رژیمی که دست نشانده ملاها در تهران است. 

فاکس نیوز: دقیقا، اگر دشمن اصلی ما رژیم ایران است پس چرا ما 300 مشاور نظامی به کمک نوری مالکی فرستادیم؟ چرا ما فقط از شیعیانی حمایت می کنیم که مورد حمایت رژیم ایران هستند؟ 

جان بولتون: نوری مالکی مهره مورد حمایت رژیم ایران می باشد ولی شیعیان در عراق تقسیم بندیهای متفاوتی دارند. بعضی از آنها خواستار کنار رفتن مالکی می باشند. این یک قدم رو به جلو خواهد بود. بگذار سنیها را هم بررسی کنیم. ... . الآن سنی های زیادی هستند که رهبران عشایر و نظامیان حکومت سابق می باشند که دیگر سرکوب مالکی را تحمل نمی کنند و آنها هم وارد جنگ علیه مالکی شدند. آنها دشمنان ما نیستند. نکته این جاست که شرایط در صحنه عراق بسیار گیج کننده است. اصلاً شرایطی نیست که ما وارد اقدام نظامی شویم. این ما را منحرف خواهد کرد. همان طور که دولت اوباما الآن پنج سال و نیم است که از دشمن اصلی ما منحرف شده است. دشمن اصلی ما رژیم ایران است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر