ایلیانا رزلهتینن
ایلیانا رزلهتینن رئیس زیرکمیتهٴ خاورمیانه و شمال آفریقا در کنگرهٴ آمریکا تأکید کرد، یک سال بعد از وعده های توخالی اصلاح از سوی روحانی، وضعیت حقوق بشر در ایران، هم چنان وحشتناک است. 
وی طی سخنانی در جلسه استماع در کمیته خارجی کنگره آمریکا، گفت: «فهرست نقض بی رحمانه و ضدانسانی حقوق بشر که هم چنان تحت (ریاست جمهوری) روحانی ادامه دارد، به نظر بی پایان است. اما روحانی می داند، تنها کاری که باید بکند، لبخند زدن، توئیت کردن و وعده دادن به آمریکا و غرب بر سر مسألهٴ هسته یی است، و تجاوزهای او علیه مردم ایران، بخشوده خواهد شد یا از آن چشم پوشی می شود. آیا این واقعاً شیوه یی است که می خواهیم با آن برای سیاست خارجی آمریکا طراحی کنیم؟ دولت (آمریکا) باید در مقابل این جنایتکاران و برای مردمی بایستد که خودشان این امکان را ندارند». 
رزلهتینن افزود: «در دوران روحانی بیش از 670نفر اعدام شده اند و بیش از 900 زندانی سیاسی هم چنان در زندان به سر می برند. بنا به گفته برخی از سازمانهای حقوق بشری، رژیم ایران به طور میانگین در سال 2014، هر روز بیش از دو نفر را اعدام کرده است. بسیاری از آنها زندانیان سیاسی یا عضو قومیتهای مختلف بودند. 
در دوران روحانی، رژیم ایران هم چنان آزادی بیان، آزادی مطبوعات و حق تجمع را انکار می کند.