۱۳۹۳ تیر ۵, پنجشنبه

کابوس وحشت ولی فقیه ارتجاع از برکناری مالکی



خبرگزاری رسمی آخوندها، وحشت ولی فقیه ارتجاع را از چشم انداز برکناری مالکی و بر باد رفتن کلان سرمایه گذاریهایش طی بیش از یک دهه در عراق برملا کرد و در مطلبی تحت عنوان «در عراق، جنگ علیه دموکراسی است»، می نویسد: «ماه ها تلاش جریانهای سیاسی عراق برای کنار زدن نوری المالکی از قدرت، در سومین انتخابات پارلمانی در اردیبهشت ماه گذشته، ناکام ماند اما اکنون که کشور در شرایط بحرانی قرار دارد، همه می خواهند او کنار برود... . جریانهای سیاسی، همگی شرط گذاشته اند که تنها زمانی در روند سیاسی مشارکت خواهند کرد که مالکی نباشد آمریکایی ها در روزهای اخیر با نسخه ای به صحنه سیاسی عراق بازگشته اند که به نظر می رسد، در پیچیدن آن شخصیتهای پر حرف و حدیثی مانند اسامه نجیفی و مسعود بارزانی کمک کرده اند. 

کنار رفتن سیاستمداری با بیشترین کرسیهای پارلمانی، نسبت به سایر فهرستها، چه معنا، پیام و پیامدی باید برای جامعه عراق داشته باشد؟ 

آمریکا، در روزهای اخیر به جای پذیرش مسؤلیتش در قبال عراق و دموکراسی آن، با نیروهای ضددموکراتیک همراه شده و به شکلی حساب نشده، شعار تشکیل دولت فراگیر سر می دهد، گویی دولتهای قبلی و فعلی عراق دولتهایی طایفه یی بودند... . بی شک، مطرح کردن العراقیه و ایاد علاوی برای انتقال قدرت از مالکی، طرحی است که دموکراسی نیمه جان عراق را خفه خواهد کرد و معنایی جز مرگ دموکراسی هنوز بالغ نشده عراق ندارد». 

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس نیز نوشته است: «منابع دیپلوماتیک از توافق آمریکا و عربستان برای کنار گذاشتن نوری المالکی از قدرت در عراق و کودتا علیه نتایج انتخابات پارلمانی این کشور خبر دادند... این منابع می افزایند: واشینگتن از موضع عربستان مبنی بر ضرورت کودتا علیه نتایج انتخابات پارلمانی عراق، استقبال کرده است. 
بر اساس این گزارش، عربستان به زودی از طریق اتحادیه عرب درخواست خواهد کرد تا کنفرانسی سیاسی با حضور همه گروه های عراقی، تشکیل شود. 
این خبر در حالی منتشر می شود که اظهارات مقامات دو کشور نیز این ادعا را تأیید می کند به گونه یی که برخی از مقامات آمریکایی در چند روز اخیر به صورت تلویحی خواستار کنار رفتن مالکی از قدرت شده اند». 

همچنین خبرگزاری سپاه پاسداران به نقل از یک کارشناس حکومتی می نویسد: «سفر جان کری به عراق با هدف حذف نوری المالکی از روند سیاسی این کشور انجام شده است».
تلویزیون رژیم – 3تیر 1393: سفر وزیر خارجه آمریکا به عراق هم بدون دستاورد مهمی پایان یافت. جان کری در این سفر در سخنانی مداخله جویانه مشارکت بازندگان انتخابات عراق را در تشکیل دولت آیندهٴ این کشور خواستار شد که این درخواست وی با مخالفت صریح نوری مالکی نخست وزیر عراق مواجه شد.گزارش:حضور کری در بغداد همچنین برای فشار آوردن به مالکی در تشکیل به اصطلاح ائتلاف فراگیر با مشارکت شکست خورده های انتخابات پارلمانی عراق توصیف شده است. 
رامین زال، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، مناطق آزاد شده غرب عراق
.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر