۱۳۹۳ مهر ۱۸, جمعه

وضعیت نگران کننده مهدی ساجدی فر در زندان اوین



مهدی ساجدی فر که دو ماه قبل از بند ۳۵۰ زندان اوین به بند هفت منتقل شده، از وضعیت وخیم بیماری مری رنج میبرد ولی دادستان از اعزام این بیمار به بیمارستان جلوگیری میکند.

به گزارش هرانا به نقل از جرس، مهدی ساجدی فر دانش آموخته رشته ژنتیک و بنیانگذار تشخیص هویت ژنتیکی در نیروی انتظامی و از ۴ سال پیش در زندان به سر میبرد و از سال گذشته بیماری مری وی تشدید شده است.

به گفته هم بندیان این زندانی که به دلیل ارتباطهای علمی و دانشگاهی به ۱۰ سال حبس تعزیزی محکوم شده است، بیماری وی به حدی است کهگاه احساس خفگی آنقدر شدید میشود که قدرت هر گونه زندگی عادی وی ممکن نیست.

از سال گذشته که زندانیان بند ۳۵۰، در اعتراض به لباس موهن زندانیان از درمان چشم پوشی کردند، مهدی ساجدی فر نیز ممنوع الدرمان است.

همسر این زندانی، چندی پیش از دادستان تهران در این زمینه شکایت کرده است ولی نگران است که تا رسیدگی به این تخلف دادستانی وضعیت سلامت همسرش وخیمتر شود.

مهدی ساجدی فر مدتی است براثر بیماری مری وسرطان مری نیازمند فوری واضطراری درمان مجهز وبیمارستانی میباشد.

چندین بار است به علت اجبار درپوشیدن لباس زندان وامتناع از آن، از اعزام به بیمارستان محروم گردیده است. وی در حال حاضر بلحاظ بیماری و شرایط جسمی، وضعیت بسیار خطرناکی دارد. مهدی ساجدی فر اخیرا به میزان ۱۵ کیلو وزن کم کرده و دائما دچار تهوع میشود و علیرغم نیاز فوری از معالجه توسط متخصص و آزمایشات لازم واعزام به بیمارستان محروم مانده است.

این زندانی سیاسی از جمله کسانی است که به راه اندازی سیستم تشخیص هویت در کمیته تفحص شهدا اقدام کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر