۱۳۹۳ آبان ۵, دوشنبه

نگرانی احمد شهید از موج اعدامها در ایران


احمد شهید گزارشگر ویژه حقوقبشر

احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان مللمتحد در امور نقض حقوقبشر در ایران در یک کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک درباره موج اعدامها در ایران گفت: در 5ماه گذشته افزایش اعدامها را ملاحظه کردهام. بیش از 852نفر در این دوره اعدام شدهاند که 8نفر از آنها زیر 18سال سن داشتهاند. در میان کسانی که اعدام شدهاند بعضی نیز زندانی سیاسی بودهاند. بهخاطر اعدام ریحانه جباری شوکه شدم. موضوع پرونده و اتهام او را با رژیم ایران مطرح کردم ولی هیچ پاسخ قابل قبولی دریافت نکردم. 

احمد شهید در کنفرانس مطبوعاتی خود در نیویورک گفت: نسبت به سرکوب عقاید دینی در ایران ابراز نگرانی کردم. اموری که باعث نگرانی بیشتر من شد برخوردهای منفی با زنان بود. در گذشته در مورد مشارکت زنان در دانشگاهها و سیاست تفکیک جنسیتی صحبت کرده بودم. طی دو سال تعداد زنان دانشگاهی از 62 درصد به 48 درصد کاهش یافته است. همچنین نسبت به کمبود فرصتهای شغلی برای زنان و تفاوت دستمزد میان زنان و مردان ابراز نگرانی کردم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر