۱۳۹۳ مهر ۱۲, شنبه

عفو بین‌الملل: سعید شیرزاد فورا و بی‌قید و شرط آزاد شود


لوگوی عفو بینالملل

لوگوی عفو بینالملل

عفو بينالملل، از سازمانهای بينالمللی مدافع حقوق بشر، خواستار آزادی فوری و بیقيد و شرط سعيد شيرزاد، فعال حقوق بشر، شد.

اين سازمان در بيانيهای که روز جمعه، ۱۱ مهر، منتشر شد از آقای شيرزاد به عنوان فعال حقوق بشر و عضو فعال انجمن دفاع از کودکان کار و خيابان نام برده است.

سعيد شيرزاد روز ۱۲ خرداد سال جاری بازداشت شد و به اعلام عفو بينالملل، مدت تقريبا دو ماه در سلول انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوين به سر برد و اجازه ملاقات با وکيل مدافع و خانواده خود را نداشته است.

اين سازمان بينالمللی مدافع حقوق بشر در بیانیه خود افزوده است که آقای شيرزاد پس از آن، به بند هشت زندان اوين، جايی که زندانيان جرايم غيرسياسی نگهداری میشوند، منتقل شده است و وکيلش همچنان اجازه ملاقات با او يا حتی دسترسی به پروندهاش را ندارد.

آن طور که در بیانیه عفو بينالملل آمده است، سعيد شيرزاد به «تجمع و تبانی عليه امنيت ملی» و «تبليغ عليه نظام» متهم شده و برای اعتراف تلويزيونی تحت فشار قرار داشته است.

اين در حالی است که برخی از رسانههای نزديک به نهادهای امنيتی در ايران، اتهام آقای شيرزاد را «همکاری با سازمان مجاهدين خلق ايران» عنوان کردهاند.

او پيش از اين و در تاريخ ۳۱ مرداد ۱۳۹۲ زمانی که برای کمکرسانی به مردم زلزلهزده آذربايجان شرقی به اهر رفته بود بازداشت و پس از گذراندن ۱۹ روز با قيد کفالت از زندان آزاد شد.

سعيد شيرزاد به دليل اين پرونده در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به يک سال حبس تعليقی محکوم شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر