۱۳۹۳ مهر ۱۸, جمعه

مریم رجوی به‌مناسبت روز جهانی علیه اعدام: بیش از ۱۰۰۰اعدام در دوران روحانی، رسواگر توهم اعتدال و میانه‌روی در رژیم آخوندی


سکوت در مقابل اعدامهای روزمره، به بهانه مذاکرات اتمی تشویق جنایتکاران است 
پرونده جنایات رژیم ایران باید به شورای امنیت ارجاع شود و سران آن در برابر عدالت قرار گیرند 

خانم مریم رجوی، رئیسجمهور برگزیده مقاومت ایران، در پیامی بهمناسبت 10اکتبر، روز جهانی نه به اعدام، گفت اعدام بیش از 1000 زندانی در دوران آخوند روحانی، شامل شمار زیادی از زندانیان سیاسی، بار دیگر توهم اعتدال و میانهروی در این رژیم و طرفهایی را که به مماشات با آن میپردازند، رسوا میکند و ارجاع پرونده نقض وحشیانه و سیستماتیک حقوقبشر در ایران به شورای امنیت مللمتحد و قرار گرفتن سران رژیم آخوندی در برابر عدالت را ضروریتر میکند. 

وی گفت استبداد مذهبی حاکم بر ایران بنا به تاریخچه، ایدئولوژی، قوانین و سیاست روزانهاش، حکومت اعدام است، هر هشت ساعت دستکم یک نفر را حلقآویز میکند، و بدون اعدام قادر به حفظ حکومت خود نیست. این رژیم از مجازات وحشیانه اعدام بهویژه در ملأعام برای ایجاد فضای رعب و وحشت سود جسته تا از شعلهور شدن خشم مردمی که از اختناق و تورم و فقر و بیکاری به ستوه آمدهاند، جلوگیری کند. 

روند صعودی شمار اعدامها، با بحران زدگی این رژیم رابطه مستقیم دارد و این واقعیت که در یک سال اخیر بالاترین شمار اعدامها در مقایسه با ربع قرن اخیر در ایران صورت گرفته، بیانگر ضعف بیسابقه رژیم در مقابل مقاومت مردم خشمگین است. سکوت جامعه جهانی در مقابل این جنایتها به بهانه مذاکرات اتمی، در عمل بهمعنای همراهی و تشویق جانیان حاکم بر ایران برای ادامه این فجایع در ایران است. 

خانم رجوی با تقدیر از تظاهرات و حرکتهای اعتراضی خانوادههای اعدامشدگان و زندانیان و جوانان دلیر در اعتراض به اعدام زندانیان، عموم مردم را به گسترش این اعتراضها فراخواند. وی افزود مقاومت ایران خواهان لغو حکم اعدام در ایران پس از سرنگونی آخوندها و برپایی جامعهیی بر اساس حقوقبشر و بدون شکنجه و اعدام است. 

در دوران روحانی بیش از 1000 زندانی اعدام شدهاند. این در حالی است که خبر اعدام بسیاری از زندانیان، هیچگاه فاش نمیشود. حداقل 27 زن و 12 زندانی که در هنگام دستگیری کمتر از 18سال داشتند، 20زندانی سیاسی در شمار اعدام شدگان هستند. 57مورد از اعدامها در ملأعام صورت گرفته است. در این دوران شماری از زندانیان زیر شکنجه به قتل رسیدند. 

علاوه بر اعدام زندانیان در سال گذشته ترور کور یکی از شیوههای حذف مخالفان بوده و بسیاری نیز در اثر شلیک نیروهای سرکوبگر در نقاط مختلف کشور جان باختند. مجازاتهای وحشیانه مانند قطع دست، کور کردن چشم و بریدن گوش در این دوران همچنان مکمل چرخه جنایت و وحشت در رژیم آخوندی بوده است. 

سکوت و بیعملی جامعه جهانی در مقابل جنایتهای این رژیم قرونوسطایی باعث شده که سران این رژیم آشکارا به این جنایتها افتخار کنند. آخوند روحانی، اعدام را «قانون خدا» و «قانون مردم» توصیف میکند (خبرگزاری نیروی تروریستی قدس-تسنیم-30فروردین). جواد لاریجانی، رئیس ستاد بهاصطلاح حقوقبشر قضاییه آخوندی نیز میگوید: «ما از رجم (سنگسار) و هیچیک از احکام اسلامی خجالت نمیکشیم... هیچکس حق ندارد به قاضی بگوید که به برخی از احکام بهدلیل اینکه سازمان ملل ناراحت میشود، نزدیک نشود» (21فروردین 1393). وی همچنین «قاطعیت» در «اعدام» را «خدمت بزرگ به بشریت» و مایه «حیات» میخواند و میگوید: «این موضوع باعث افتخار سیستم قضایی و دستگاههای امنیتی ما است و انتظار ما از نهادهای بینالمللی و دنیا این است که این خدمت بزرگ به بشریت را قدردان باشند». 

همین جنایتکار گزارش جدید دکتر احمد شهید، گزارشگر حقوقبشر در ایران را وقیحانه حمایت از تروریسم و تروریستها توصیف کرد و گفت: «دفاع ایشون از تروریسم قابل پیگرد قانونیه و ما نمیتوانیم از این مسأله بهراحتی عبور کنیم. تمام افرادی که به جرم تروریسم در ایران دستگیر یا مجازات شدند آنها رو بهعنوان مدافعان حقوقبشر عنوان کرده، این پیگرد قانونی داره. مطابق ضوابط سازمان ملل هیچ نهادی نمیتونه از تروریسم دفاع کنه» (تلویزیون حکومتی-16مهر). 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر