۱۳۹۳ تیر ۱۹, پنجشنبه

جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین ایتالیا: برای آزادی و دموکراسی در ایران بایستی همهٴ کارها را انجام داد


جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین ایتالیا

آنسا خبرگزاری اصلی ایتالیا طی گزارشی با عنوان «وزیر خارجه پیشین در کنگرهٴ مقاومت ایران در پاریس» به برگزاری گردهمایی بزرگ مقاومت ایران پرداخت، و نوشت: «ضروری است که برای رسیدن به یک ایران آزاد و دموکراتیک همهٴ کارها را انجام داد. این را وزیر امور خارجه پیشین جولیو ترتزی بیان کرد که در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران، در برگیرندهٴ اپوزیسیون در تبعید، شرکت کرده بود. 

(جولیو) ترتزی، گفت: «ضروری است که نیرو و انرژی ویژه یی برای جهت تغییر رژیم ایران اختصاص دهیم؛ جایی که امروزه نقض وحشتناک حقوق بشر افزایش یافته، شکنجه و اعدام به ابزاری برای فشار بر روی زندانیان سیاسی تبدیل شده، رژیم حاکم بر ایران به بی ثباتی در منطقه فراخوان می دهد که وضعیت فعلی عراق گویای آن است». 

آنسا می افزاید: «در اجتماعی در سالن ویلپنت، در پاریس، میزبان پرزیدنت منتخب مقاومت ایران مریم رجوی بود که در برابر حضاری از 69 کشور و 5 قارهٴ (جهان) سخنرانی کرد. به گفته سازمان دهندگان، بیش از 600 شخصیت سیاسی و پارلمانی از گروه های مختلف سیاسی در کنگرهٴ مقاومت حضور داشتند تا همبستگی خود را با تعهد مجاهدین خلق اعلام کنند. رجوی در سخنرانی خود تأکید کرد که بحران در عراق به خاطر دخالت رژیم ایران در بغداد است».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر