۱۳۹۳ تیر ۱۵, یکشنبه

کیهان خامنه ای : حصول توافقی شامل لغو تحریمها، صرفاً خیال اس


خامنه ای و مذاکرات هسته ای

کیهان خامنه ای (14تیر) طی مقاله یی، با عنوان «غنی سازی را باز هم محدود کنید لغو تحریمها؟ شاید 20سال دیگر!» لغو تحریمها را یک وعدهٴ خیالی و ذهنی توصیف کرد. 

کیهان با اشاره به عقب نشینی های ذلت بار تیم مذاکره کننده، از جمله در مورد تعداد سانتریفیوژها، بدون آن که متقابلاً هیچ امتیازی کسب کند، نوشت: «غرب درصدد است پس از اخذ امتیازات نقد و حذف بخشی از قدرت هسته یی ایران، بهانه های دیگری نظیر قدرت موشکی کشورمان و ادعاهایی نظیر حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر را پیش بکشد و به این اعتبار، توافقی که متضمن لغو تحریمها باشد، صرفاً در حیطه خیال و ذهن قابل تصور است». 

کیهان خامنه ای یادداشت روز (14تیر) خود را نیز به عقب نشینی های رژیم اختصاص داده و نوشت: «امروزه کمتر کسی این واقعیت تلخ را انکار می کند که در توافقنامه ژنو، امتیازات نقد فراوانی داده ایم و در مقابل فقط مشتی وعده نسیه تحویل گرفته ایم». 

کیهان سپس با تمسخر روحانی و ادعای او در مورد توافق ژنو می نویسد: «قرار نیست در مذاکرات پیش روی بار دیگر «نیاز» های آمریکا و متحدانش را به عنوان «امتیاز»! بپذیرند و بعد با خوشبینی ناشی از نادیده گرفتن ترفندهای حریف، مثلاً اعلام کنند که «می دانید توافق ژنو یعنی چه؟ یعنی تسلیم قدرتهای بزرگ در مقابل ما!». 

کیهان خامنه ای روحانی را به دروغگویی و کتمان امتیاز دادنها و عقب نشینی هایش متهم کرد و نوشت: «برخلاف اظهارنظر آقای دکتر روحانی که گفته بود ”کاسه تحریمها شکسته است“ (جان کری) تأکید می کند که سامانه تحریمها دست نخورده و چنان چه ایران درخواست های ما را بپذیرد، به تدریج تحریمها را لغو می کنیم! آن هم به گفته «وندی شرمن» حداقل طی 20سال و فقط تحریمهای مربوط به برنامه هسته یی ایران... و متأسفانه این دروغگو، راست می گوید!».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر