۱۳۹۳ تیر ۲۵, چهارشنبه

جان بولتون: کمک آمریکا به مالکی کمک به آخوندهای تهران است


جان بولتون در گفتگو با تلویزیون فرانس 24 گفت: دولت مالکی مسئول نگرانیهایی است که ما امروز داریم 
یعنی تشدید تضادها بین شیعیان و سنیها و کردها کمک آمریکا به مالکی، کمک به آخوندهای تهران است. ما باید تمرکزمان را روی دشمن اصلی در تهران بگذاریم. 

تلویزیون فرانسه24: آمریکا الآن در عراق باید چه کاری می کرد. ما شاهد تردید بر سر سلاحهای شیمایی در سوریه بودیم که یک ماه طول کشید تا آمریکا سر آن تصمیم بگیرد. 

جان بولتون: من این طور فکر نمی کنم چرا که وضعیت خیلی پیچیده تر شده و فکر می کنم شرایط هم بدتر شده است. من فکر می کنم دولت مالکی تا حد زیادی مسئول نگرانیهایی است که ما امروز داریم، تضادها بین شیعیان و سنیها و اکراد. من فکر نمی کنم که ایالات متحده باید کاری برای کمک به رژیم مالکی بکند چون که در اینصورت اساساً به آخوندها در تهران کمک می کند و در حالی که همه نشانه ها وجود دارد از این که باید گامهای قوی در مقابل داعش و بازمانده های القاعده برداریم که به لحاظ نظامی در عراق فعال بوده اند، من فکر می کنم که ما باید خیلی مواظب باشیم که داعش را از سنیها به طور عام در عراق تمیز بدهیم. بنابراین ما باید تمرکزمان را روی دشمن اصلی در این جا بگذاریم که آخوندها در تهران هستند و سپس نگرانی دیگر داعش است. 

تلویزیون فرانسه24: حالا که بحث آخوندها در تهران کردید، آیا فکر نمی کنید که آنها بمیزان زیادی اصلی ترین سودبرندگان از سرنگون شدن صدام حسین بوده اند؟ 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر