۱۳۹۳ تیر ۱۹, پنجشنبه

سناتور جوزف لیبرمن در مصاحبه با فاکس نیوز: پاسخ نهایی برای خاورمیانه و آمریکا تغییر رژیم ایران است


سناتور جوزف لیبرمن در مصاحبه با فاکسنیوز

سناتور جوزف لیبرمن در مصاحبه با فاکس نیوز تصریح کرد پاسخ نهایی برای خاورمیانه و آمریکا تغییر رژیم ایران است و این امر رخ خواهد داد. وی افزود: گروهی که ما در جریان گردهمایی سالانه آن در فرانسه با آن صحبت کردیم، یک گروه فوق العاده است.
 
فاکس نیوز: همان طور که می دانید، جهان بر روی موضوعات خاورمیانه متمرکز شده است، از عراق و جنگ در عراق، اسرائیلی ها و فلسطینی ها و حتی مصر. اما کشوری که به نظر می رسد همه آن را فراموش کردیم ایران است. اکنون کسی که ما را در این گفتگو در مورد وقایع ایران، برنامه هسته یی و احتمال دست دراز کردن به سوی رژیم ایران همراهی می کند سناتور جو لیبرمن است. وی رئیس پیشین کمیته امنیت ملی سنا، عضو درازمدت کمیته قوای مسلح سنا و شاید یکی از برجسته ترین شخصیتهای ملی در امور خارجی است. با تشکر از این که ما را همراهی می کنید. 

لیبرمن: متشکرم 
فاکس نیوز: شما اخیراً از جلسه یی در پاریس برگشتید، جایی که با اپوزیسیون ایران دیدار داشتید. ما در دو دهه گذشته شاهد جنگ در خاورمیانه بوده ایم، چه در عراق و سوریه، چه بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها، اما چیزی که در مورد آن صحبت نکرده ایم تغییر مسیر است. آیا آنها از درون اصلاح خواهند شد؟ شما اخیراً با یک گروه اپوزیسیون ایرانی دیدار داشتید. آیا چشم اندازی وجود دارد که ایران وارد روابط مثبت با آمریکا شود و ایده شیطان بزرگ و شیطان کوچک را کنار بگذارد؟ 

لیبرمن: صرف نظر از لبخندی که بر روی چهرهٴ روحانی وجود دارد هیچ یک از سیاستهای آنها تغییر نکرده است. در حقیقت آنها بیش از هر زمان دیگر مردم خود را سرکوب می کنند. آنها در مورد سیاستهایشان در حمایت از تروریسم یا ایجاد توانایی تسلیحات هسته یی چیزی را تغییر نداده اند. حقیقت این است که شما خاورمیانه یی را توصیف کردید که امروزه بسیار بی ثبات است، شاید بیش از بسیاری از زمانهای دیگر نا آرام است، اما از نظر من تهدید شمارهٴ یک علیه منافع آمریکا و ارزشهای ما در منطقه هم چنان (رژیم) ایران می باشد. و این شرم آور است که ما بیش از این روی آن متمرکز نیستیم. در حقیقت (رژیم) ایران در پشت پردهٴ برخی از مسائلی است که ما روی آن متمرکز می شویم. (رژیم) ایران در سوریه از اسد حمایت کرده است. (رژیم) ایران به مداخله خود در عراق و اعمال نفوذش بر روی دولت آنجا ادامه می دهد. پاسخ نهایی برای خاورمیانه و آمریکا این است که این رژیم تغییر کند. و از نظر من این (تغییر) می تواند در ایران اتفاق بیفتد و خواهد افتاد. سؤال این است که کی؟ این گروه که ما در جریان گردهمایی سالانه اش در فرانسه با آن صحبت کردیم، یک گروه فوق العاده است. حدود صد هزار نفر در این گردهمایی شرکت داشتند. آنها از سراسر اروپا و آمریکا و سراسر جهان آمده بودند. اینها ایرانیانی هستند که از کشور خودشان بیرون رانده شدند. آنها می خواهند کشورشان تغییر کند. آنها در داخل کشورشان متحدان زیادی دارند. 

فاکس نیوز: خب، چه کسی دیگر به دولت مالکی در عراق کمک می کند؟ شما الآن خودتان گفتید، ایران، سوریه، روسیه. 

لیبرمن: قطعاً که (رژیم) ایران. 
اما منافع ما در عراق آن قدر با (رژیم) ایران متفاوت است که احمقانه خواهد بود که هر نوع اتحادی با (رژیم) ایران را در نظر بگیریم. برای مثال به نظر می رسد که (رژیم) ایران به دولت مالکی متعهد است. ما به یک دولت ائتلافی متعهد هستیم که به سنی ها و کردها شراکتی را می دهد که مستحق آن هستند. روشن است که بهترین راه حل تحقق آن رهبری جدید است. اکنون ما در معرض خطر یک رژیم افراطی در ایران هستیم که می خواهد گسترش یابد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر